Familjerättssekreterare till Familjerätt sydväst
Stockholms kommun / Socialsekreterarjobb / Stockholm
2021-11-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Familjerättssekreterare till Familjerätt sydväst" (publicerad 2024-03-27) ⬅️
Visa alla socialsekreterarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Upplands Väsby,
Värmdö eller i
hela Sverige Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Hägersten-Älvsjö är en av 13 stadsdelsförvaltningar i Stockholms stad, i vårt område bor runt 120 000 invånare. Stadsdelsförvaltningen erbjuder förskola och fritid, omsorg om äldre och personer med funktionsnedsättning, socialtjänst, förebyggande och trygghetsskapande arbete, stadsutveckling och parkskötsel. Vi är drygt 3000 medarbetare som tillsammans arbetar för att skapa bra förutsättningar och service för de som bor i stadsdelsområdet.
Arbetsplatsbeskrivning
Familjerätt sydväst är en del av avdelningen för social omsorg inom Hägersten-Älvsjö stadsdelsförvaltning.
Familjerätt sydväst är en gemensam familjerätt för stadsdelarna Hägersten-Älvsjö och Skärholmen.
Enhetens medarbetare består av enhetschef, 15 familjerättssekreterare och en administrativ assistent/ föräldraskapshandläggare.
Vår kollega sedan många år går i pension och vi söker dig som vill bli en av oss. Vi är en arbetsgrupp med hög kompetens och som trivs tillsammans.
Arbetsplatsen är belägen nära Telefonplans tunnelbanestation.
Publiceringsdatum2021-11-23Dina arbetsuppgifterDu kommer ansvara för sedvanliga arbetsuppgifter inom familjerätt såsom vårdnads-boende- och umgängesutredningar på uppdrag från domstol, frivilliga och remitterade samarbetssamtal, avtalsärenden och föräldraskapsutredningar samt adoptionsärenden. Vid vårdnadsärenden erbjuder vi metoden Konflikt och försoning.
Vi är en modern familjerättsenhet som utvecklas i samklang med samhällsförändringar och vi värnar om att ge våra invånare ett gott bemötande och service.
KvalifikationerVi söker dig som har socionomexamen eller motsvarande utbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Du ska ha erfarenhet av arbete inom socialtjänst med myndighetsutövning gärna familjerätt eller utredningsarbete avseende barn och unga. Arbetsuppgifterna kräver att du har mycket god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift och erfarenhet av att skriva utredningar. Du har förmåga att arbeta självständigt och kan prioritera, planera och organisera ditt arbete. Du har ett lösningsfokuserat synsätt och en god analytisk förmåga. Du är en god samtalsledare som på ett respektfullt sätt bemöter människor som befinner sig i konflikt och i komplexa livssituationer. Arbetsuppgifterna kräver också att du är stabil som person och har lätt för att samarbeta då arbetet kräver nära samarbete med såväl kollegor som samverkanspartners.
Vidareutbildning inom familjerätt, samtal med barn och MI är meriterande.
Övrig informationVi har flextid och kortare arbetstid på sommaren, friskvårdtimme och friskvårdsersättning samt möjlighet att ansöka om semesterväxling.
Urvalsprocessen kommer att påbörjas under ansökningstiden och intervjuer kan komma att ske löpande. Vid rekryteringen kommer vi lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Varmt välkommen med din ansökan!
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-12-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStockholms kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/6875".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)
Arbetsplats Familjerätt Sydväst
Kontakt Kerstin Sahlgren
08-508 22 345 Jobbnummer 6124943
Observera att sista ansökningsdag har passerat.