Export Order Desk Specialist till DeLaval i Tumba
Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Butikssäljarjobb / Botkyrka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Botkyrka,
Salem,
Ekerö,
Huddinge,
Södertälje eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Botkyrka,
Ekerö,
Huddinge,
Södertälje,
Stockholm eller i
hela Sverige Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.
Har du tidigare erfarenhet av internationell orderhantering eller logistik/frakt och vill ta dig an en ny utmaning? Är du kommunikativ och lösningsorienterad samtidigt som du har ett proaktivt arbetssätt? Då är det dig vi söker!
Publiceringsdatum2019-02-27Dina arbetsuppgifterSom Export Order Desk Specialist erbjuder du utmärkt service till kunder i ditt tilldelade marknadsområde. Du arbetar proaktivt och samarbetar med tvärfunktionella team för att säkerställa positiva och långsiktiga affärsrelationer. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innefatta:
* Hela kedjan från orderhantering till skeppning till återförsäljare och externa kunder inom ditt marknadsområde
* Samarbeta nära med våra lokala försäljningsorganisationer gällande produktspecifikationer, orderstatus och frakter
* Hantering av remburser och skeppningsdokument utifrån landspecifika krav
Vem är du?
* Vi söker dig som har en gymnasieutbildning, förslagsvis inom företagsekonomi
* Du har minst 2 års relevant arbetslivserfarenhet inom internationell orderhantering och/eller logistik/frakt
* Du bör ha grundläggande kunskaper i redovisning
* Det är meriterande om du har erfarenhet av SAP ERP och remburser
Rollen kräver att du är kommunikativ, både muntligt och skriftligt. Den externa kommunikationen kommer huvudsakligen att vara på engelska, men rollen kräver även goda kunskaper i svenska. Det är även meriterande med ytterligare språkkunskaper. Du bör ha en god förmåga att prioritera och du är en problemlösare som gillar att avsluta pågående uppgifter. Det är även centralt att du är flexibel och möter kundens behov på bästa sätt.
Du erbjuds
Vi erbjuder dig en innovativ tjänst med möjlighet att utvecklas i en internationell miljö. I rollen rapporterar du till chefen för Export Sales och du kommer arbeta på huvudkontoret i Tumba. Detta är ett konsultuppdrag via Jurek Rekrytering & Bemanning med start omgående, och för rätt person finns det god chans till överrekrytering direkt till DeLaval.
Vid frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta konsultchef Angeliqa Haapanen på
angeliqa.haapanen@jurek.se. Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via
www.jurek.se. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Om verksamheten
DeLaval is a worldwide leader in milking equipment and solutions for dairy farmers, which makes sustainable food production possible, warranting milk quality and animal health. Our solutions are used by millions of dairy farmers around the globe every day. DeLaval was founded more than 130 years ago in Sweden, when the visionary Gustaf de Laval patented the cream separator. Today, DeLaval has 4,500 employees and operates in more than 100 markets. DeLaval, alongside Tetra Pak and Sidel, is part of the Tetra Laval Group.
For more information:
www.delaval.comSökord: orderhantering, orderadministratör, orderhandläggare, orderkoordinator, export, logistik, frakt DeLaval, administration, order, service, support, administratör, SAP, internationellt.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAngeliqa Haapanen
angeliqa.haapanen@jurek.seFöretagJurek Rekrytering & Bemanning AB
AdressJurek Rekrytering & Bemanning AB
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm
KontorsadressBiblioteksgatan 11
Jobbnummer 4638750
Observera att sista ansökningsdag har passerat.