Experis IT rekryterar en Supporttekniker till Växjö!

Experis IT Huvudkontor / Supportteknikerjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis IT Huvudkontor i Växjö, Alvesta, Emmaboda, Ljungby, Älmhult eller i hela Sverige

Experis IT erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom IT via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis IT finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Publiceringsdatum
2015-01-08

Dina arbetsuppgifter
I rollen som supporttekniker kommer du att arbeta med att besvara supportärenden i ärendehanteringssystem samt även i dialog med kunder och den interna organisationen.
Supporten sker både på plats hos kund men även genom fjärrstyrning.

• Ny- och ominstallation av hård- och mjukvara på PC, samt kringutrustning.
• Klientsupport på Windows klienter.
• Klientsupport på mobiltelefoner samt SmartPhones.
• Felsökning av hårdvara och mjukvara.
• Felsökning av nätverk och VPN.
• Felsöka och avhjälpa fel, utföra mjukvarudistribution, installation/konfiguration utav diverse programvaror, installation/konfiguration utav tillbehör kopplade till PC'n/användaren etc

Vi vänder oss till dig som har;
• ett par års erfarenhet av att ha jobbat med teknisk support.
• Utbildning inom IT på gymnasienivå eller motsvarande.
• Goda kunskaper inom PC hårdvara , skrivare, samt tillbehör.
• God vana av att arbeta i en Windows miljö, Microsoft Office, Microsoft Lync/Office Communicator.
• Goda tekniska kunskaper om Windows XP, Windows 7, MS Office 2010, Outlook, mobiltelefoner, trådlösa nätverk, LAN, andra tillbehör och ärendehanteringssystem.
• B-körkort

Vem är du?
• ansvarstagande
• strukturerad och serviceinriktad och har kundfokus
• uppgiftsorienterad och tycker om att arbeta både självständigt och i team
• lyhörd och har en förmåga att under stress finna smidiga problemlösningar
• mycket god förmåga att kommunicera, såväl muntligt som skriftligt, på svenska och engelska.
• Vana att dokumentera ditt arbete på ett bra och tydligt sätt

Vad kan Experis IT erbjuda dig?
Vi kan erbjuda dig arbete i ett stabilt och positivt team med stor arbetsglädje. Vi har förmånen att verka i en miljö med stor erfarenhet och bred kompetens där nya och spännande utmaningar finns för dig med hög ambitionsnivå och arbetskapacitet. Vi har partnerskap med både stora och mindre företag över hela världen, och vår specialistkunskap om marknaden gör att vi snabbt kan hitta rätt jobbmöjlighet för dig. Vi är experter på att se varje individs unika potential. Det är så vi lyckas matcha dig med ett företag där du kommer att trivas, utvecklas och inspireras.

Kontaktperson för detta jobb
Vid frågor om tjänsten kontakta Jenny Järgren på Experis IT, telefon 0470-74 55 95 eller jenny.jargren@se.experis.com . Du ansöker till tjänsten endast via registrerad eller bifogad CV på www.experis.se . Urval kommer att ske löpande sök därför tjänsten så snart som möjligt.

Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-01-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jenny Järgren 0470-745595

Företag
Experis IT Huvudkontor

Adress
Experis IT Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
2120723

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis IT Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis IT Huvudkontor: