Erfaren upphandlare - Telge Inköp

Telge Inköp AB / Inköpar- och marknadsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Telge Inköp AB i Södertälje

Har du flerårig erfarenhet av upphandling? Vill du arbeta på ett bolag med högt till tak där vi alltid har den goda och hållbara affären i fokus? Då ska du läsa vidare. Just nu söker vi nämligen en upphandlare med bred erfarenhet som inledningsvis ska jobba med upphandlingar från alla våra olika team.

Så här säger Ann-Christin Lindberg, chef för Vara/tjänstegruppen, om rollen Du kommer att arbeta med spännande och utvecklande uppdrag med många nya infallsvinklar. Du kommer även vara med på vår resa mot att bli ett av de modernaste upphandlingsbolagen. Här får du tillgång till väletablerade och kvalitativa verktyg och processer för upphandlingsarbetet. Du har goda förutsättningar att lära dig mera och att vara med och påverka och ständigt förbättra våra processer enligt Lean. Vi tillämpar årsarbetstid så det finns möjlighet till flexibilitet gällande arbetstider och platsen vi arbetar ifrån.

Arbetsuppgifter och ansvar Tjänsten innebär att du ska arbeta med inköpsuppdrag från alla våra upphandlingsområden dvs. IT, Verksamhetsrelaterade varor/tjänster samt Entreprenad. Du kommer att vara placerad i Vara/Tjänstegruppen. Tjänsten kommer att utvecklas till att innefatta både kategori- och kundansvar.

Vara/Tjänstegruppen består av fyra inköpare, två avtalscontrollers samt en gruppchef. Vi hanterar de flesta verksamhetsrelaterade ramavtalsupphandlingar för våra kunder inom all förbrukning, omsorg, utbildning, lokalvård samt finansiella tjänster.

Inom om bolaget förväntas vi hjälpa varandra med upphandlingar inom andra områdena än de man själv ansvarar för. Som inköpare på Telge inköp kommer du även att stödja, vara rådgivare och hålla i utbildningar av våra kunder. Vi arbetar med kategoristyrning som leveransmodell.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Då vi tillämpar årsarbetstid finns möjlighet att planera sin arbetstid på plats på vårt kontor och på distans.

Vi är Telge Inköp På Telge Inköp jobbar idag drygt 30 engagerade kollegor, alltid med affären och nytta för kunden i fokus. Vi har en inköpsvolym på cirka fyra miljarder kronor och många intressanta kunder inom samhällets alla branscher. Om du vill driva affärer och växa med oss, vår region och våra kunder är du varmt välkommen med din ansökan.

Vi söker dig För att vara aktuell för den här rollen behöver du ha relevant högskoleutbildning eller genomförd inköpsutbildning på yrkeshögskola, certifierad inköpare (eller relevanta kunskaper inhämtade på annat sätt) samt flerårig arbetslivserfarenhet inom inköp. Vi söker dig som är en driven lagspelare och utvecklingsledare som ser möjligheter och som triggas av att möta nya utmaningar. För att trivas i rollen behöver du vara utåtriktad och tycka om att arbeta resultatinriktat, både självständigt och i team. Vi lägger stor vikt vid att du är affärsmässig och har en mycket god förmåga att tänka analytiskt och arbeta strukturerat. Som person är du kommunikativ, tydlig och har ett prestigelöst förhållningssätt. Du bör också ha ett intresse för inköpsverktyg och inte minst för att utveckla din yrkeskompetens inom Telge Inköps inköpsområden. Vidare har du förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska och goda kunskaper i programvaror såsom Office, Adobe, mm. Självklart känner du igen dig i Telges kärnvärden öppen, enkel, personlig och modig då dessa genomsyrar hela vår verksamhet.

Mångfald, inkludering och trygghet Vi på Telge arbetar aktivt för mångfald och inkludering och välkomnar därför medarbetare med olika erfarenheter, bakgrunder och kompetenser. En trygg och säker arbetsmiljö är vår högsta prioritet. Arbetspsykologiska tester ingår i våra rekryteringsprocesser till chefs- och specialisttjänster och vi genomför återkommande, slumpmässiga drogtester och bakgrundskontroller bland alla våra medarbetare.

Hör av dig idag! Vänta inte, vi vill veta mer om dig! Vi vill ha din ansökan så snart som möjligt, och senast den 21 augusti 2023.

Ta kontakt Undrar du något om tjänsten, kontakta Ann-Christin Lindberg 08-550 223 79 under vecka 29 och sen igen från den 14 augusti. Har du frågor kring rekryteringsprocessen, kontakta Veronika Löfström, HR-strateg på 08-550 211 57. Facklig kontaktperson på Telge är Robert Holm för Vision, som du når på 08-550 220 00.

Det här är Telge! Kom och jobba i expansiva och färgstarka Södertälje kommun! Här väntar 100 000 invånare på att du ska göra skillnad i deras vardag, och 870 medarbetare väntar på sin nya kollega. Telge är leverantören med en hel kommun som både arbetsgivare och kund. Vi är koncernen som ger det mesta av det bästa inom bostäder, fastigheter, energi, nät, tillväxt, återvinning, hamn, inköp och science center. Som förvandlar vår vinst till Södertäljebornas, bokstavligen och dagligen, för att skapa ett bättre, smartare och mer hållbart samhälle än någonsin. Frihet under ansvar, karriärsutveckling, kollegial gemenskap, bra förmåner och Lean-tänk. Det är saker som våra medarbetare gillar lite extra med att jobba just hos oss.

Ersättning
enl ök

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-08-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Telge Inköp AB (org.nr 556770-1437), http://www.telge.se

Jobbnummer
7928637

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Telge Inköp AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Telge Inköp AB: