Erfaren Strategisk Entreprenadinköpare, Stockholm
Shaya Solutions AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Shaya Solutions AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Södertälje,
Nynäshamn eller i
hela Sverige Om konsultuppdraget
• Ort: Stockholm
• Uppdragslängd: Ca. 12 månader
• Uppdragsstart: Enligt ök.
• Sista ansökningsdagen: ansök snarast
• Omfattning: 100%
Publiceringsdatum2023-06-07Dina arbetsuppgifter• Rollen innebär ett tvärfunktionellt och nära samarbete med den interna beställaren, projektledaren för projektet, teknikspecialister, ansvarig för hållbarhetsfrågor samt juridiska rådgivare.
• Som inköpare driver konsulten upphandlingsprocessen i de projekt hen ansvarar över. Konsulten arbetar närmast sina projektgrupper, men har även stöd hos inköpskollegorna.
• Konsulten förväntas bidra till det strategiska kategoristyrningsarbetet genom att stödja kategoriansvarig.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
• Akademisk utbildning (civilingenjör, civilekonom, jurist eller motsvarande)
• Minst 10 års erfarenhet av strategiskt inköp eller upphandling från bygg-, verkstads-, elkraft-, energiindustri eller liknande
• Minst 3 års erfarenhet av offentlig upphandling och LOU eller LUF genom tidigare arbete som inköpare
• Minst 3 års erfarenhet av upphandlingar inom entreprenad som inköpare (ABT, AB04)
• Flytande svenska och engelska muntligt och skriftligt
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
• Minst 3 års dokumenterad praktisk erfarenhet av elkraft-, energibranschen
• Dokumenterad praktisk erfarenhet av genomförande och/eller upphandling av minst en Entreprenad i Samverkan
• Dokumenterad praktisk erfarenhet i ledande roll av upphandling av mark-, sjökabel
• Dokumenterad utbildning i, och praktisk erfarenhet av FIDIC
Önskemål om personliga egenskaper:
• Affärsmässig
• Bra på att etablera relationer och samarbeta med många olika kontaktytor och har lätt för att skapa förtroende
• Lyhörd
• Arbetar självständigt, är mål- och resultatorienterad och tar egna initiativ
• Lätt att se till helheten
• Serviceinriktad, kommunikativ och skapar förtroende
• Noggrann och kvalitetsmedveten
• Flexibel och anpassningsbar
Hur du kommer vidare
• Sök uppdraget genom denna annons
• I ansökan anger du ett kravställt timpris
• Lägg in ett CV på svenska i word-format
• Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
• Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Ingenjörstjänster.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-06-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Shaya Solutions AB (org.nr 559058-6649)
Jobbnummer 7859234
Observera att sista ansökningsdag har passerat.