Erfaren rekryterare til flexibelt uppdrag hosl välkänt företag
Magna AB / Administratörsjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Magna AB i Uppsala,
Sigtuna,
Upplands Väsby,
Vallentuna,
Sollentuna eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2016-06-16Dina arbetsuppgifterSom en rekryterare tar du ansvar för hela processen, från start-up till sourcing och val. Vi har en fördefinierad process, som guidar dig samtidigt som du förväntas leda kunden genom detta på ett effektivt och trevligt sätt. Du tar ansvar för ditt eget arbete samtidigt som du jobbar tillsammans med teamet i Forsmark (3-4 personer). Du har ett nära samarbete med avdelningschefen i Stockholm. Du förväntas kunna arbeta aktivt med att ge feedback till mer juniora kollegor och vara tillgänglig för stöd i deras utveckling.
Beroende på vilken omfattning du kommer arbeta på så kan arbetsuppgifterna se ut som följande:
• Intervjuer med rekryterande chefer - kan krävas resande
• Referens samtal (sköts normalt av supporten)
• Urval av kandidater innan intervjuer
• Starta nyrekryteringar med information från rekryterande chefer, annonsering, urval och intervjuer
Du kommer att vara anställd hos oss på Magna och arbeta som konsult ute hos vår kund.
Tillträde: Så snart som möjligt, senast 1 augusti 2016. Uppdraget löper på till och med 2017-06-30
Tjänstens omfattning: Deltid, kan diskuteras.
Kundföretaget
Vår kund är ett statligt företag med kontoret placerat i ljusa och fräscha lokaler i Forsmark. Företaget är en av Europas största elproducenter och levererar el, värme och gas till 15,5 miljoner privat-och företagskunder i Sverige, Danmark, Finland, Holland, Tyskland och Storbritannien. Totalt omfattar koncernen 30 181 anställda.
ProfilVi söker dig som har:
• God IT/administrationvana i samband med rekrytering
• Erfarenhet av att hålla anställningsintervjuer
• Goda kommunikativa färdigheter
För att passa in i tjänsten ser vi att du som person är flexibel, ansvarsfull och pålitlig. Du driver dina processer på ett självständigt sätt och har god förmåga att anpassa dig till olika situationer och kunder.
Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till Johanna Lindholm via
johanna.lindholm@magna.se .
Vårt företag
Vi är en samarbetspartner som hjälper företag att utveckla, utmana och förbättra organisationer inom bemanningslösningar och rekryteringsuppdrag. Vi hjälper våra kunder med allt ifrån juniora tjänster till chefs- och specialistroller. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Handel & Logistik, Industri.
Vi önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning.
Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!
Varaktighet, arbetstid
Deltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-07-16
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 6863
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJohanna Lindholm 08-611 21 25
johanna.lindholm@magna.seFöretagMAGNA AB
AdressMAGNA AB
Industrigatan 4A
11246 Stockholm
KontorsadressIndustrigatan 4A, Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2908701
Observera att sista ansökningsdag har passerat.