Erfaren person inom kundreskontra och kredit

SW / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SW i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi, bank & finans, administration, försäljning, kundservice och IT, med placering i Stockholm, Göteborg, Malmö och Uppsala. Vår affärsidé är att tillgodose företagens behov av flexibel arbetskraft och samtidigt vara en naturlig partner vid rekryteringar.
Läs mer på www.sw.se och gilla oss på Facebook!

Till vår kund i Solna söker vi nu en erfaren person inom kundreskontra och kredit.

Publiceringsdatum
2013-03-12

Dina arbetsuppgifter
Du ansvarar för det dagliga arbetet med kundreskontra och kredithantering.
Utmaningar finns i att förbättra processer för att arbeta på ett så effektivt sätt som möjligt. Du skapar och driver en koncerngemensam kreditprocess genom att analysera samt bedöma kreditvärdighet på ett snabbt och effektivt sätt. Det är en utåtriktad roll i den mån att det är mycket kontakter såväl internt som externt.

Som Kredithandläggare bevakar du och har daglig kontakt med kunder för att säkerställa betalningar. Du samverkar med Snows order- och säljavdelningar samt kunder för att lösa kreditproblem. Du ansvarar för att vidta olika åtgärder vid utebliven betalning till våra koncernbolag.

Arbetsuppgifter, gäller för samtliga koncernbolag:

• Kundreskontra hela flödet ända till avstämning

• Kredithantering, hela flödet ända till inkassohantering, analyser och rapportering

Profil
Du har någon form av ekonomisk utbildning motsvarande minst gymnasieekonom. Vi tror att du har arbetat med hela kundreskontran flödet i minst 5 år i en internationell miljö och har gedigen kunskap om kredithantering. Deltagande i förbättrings processer som t.ex. EDI-fakturering är en fördel. Mycket god datavana ser vi som en självklarhet, från såväl Officepaketet som finansiella affärssystem. Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat då kontakter med koncernbolag och utländska kunder förekommer dagligen. Ytterligare språk som är meriterande är Spanska/Portugisiska, Tyska eller Holländska.

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som har stark initiativkraft, är självständig, noggrann och slutför dina uppgifter med stort engagemang. Du tycker om att arbeta på detaljnivå och har sinne för siffror samtidigt som du har god förmåga att behålla helhetssynen, prioritera, analysera samt skapa ordning. Van att arbeta i enlighet med uppsatta tidplaner samt trivs med att jobba såväl brett som högt som lågt. Då arbetet innebär mycket kundkontakter är det viktigt att du har stor personlig mognad och en hög känsla för service och trivs med att ha både interna och externa kunder samt att du är en service- och lösningsinriktad person.

Övrig information
Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut. Om du har några frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Marie Bergsman på telefon 08 - 407 55 55.

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-03-30
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marie Bergsman +46 08-4075555

Företag
SW

Adress
SW
Box 7420
10391 Stockholm

Jobbnummer
1491183

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SW

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SW: