Erfaren gruppchef löneadministration

Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB i Stockholm, Huddinge, Sollentuna, Göteborg, Malmö eller i hela Sverige

Vi söker en gruppchef till vår enhet Löneadministration i avdelningen Redovisningstjänster vid Tysk-Svenska Handelskammaren.

Tysk-Svenska Handelskammarens uppdrag är att utveckla handeln mellan Tyskland och Sverige (för Kammarens tjänsteutbud se www.handelskammer.se ).

Gruppen Löneadministration har under senare år utvecklats starkt. Sju kvalificerade och dubbelspråkiga medarbetare erbjuder servicen löneadministration för tyska företag som har etablerat sig i Sverige. I nära samarbete med gruppen Redovisning, hanteras över 120 löneuppdrag. Totalt hanterar avdelningen Redovisningstjänster närmare 200 kunduppdrag. Avdelningen och grupperna arbetar med REKO och SALK som mål, och har ett antal medarbetare som är auktoriserade hos SRF.

Tysk-Svenska Handelskammaren satsar aktivt på moderna administrativa rutiner och processer för att tillhandahålla det senaste för medarbetare och kunder. I kontoret på Valhallavägen i Stockholm arbetar ca 55 medarbetare i ljusa moderna lokaler med bra arbetsmiljö. Alla medarbetare präglas av stark sammanhållning och teamkänsla.

Publiceringsdatum
2014-09-18

Kvalifikationer
Du har ekonomexamen eller KY-utbildning, alternativt branschaktuell auktorisation (SRF), samt gedigen yrkeserfarenhet från redovisnings- eller revisionsbyrå. Du kan självständigt hantera kvalificerade löneuppdrag och har insikt i branschspecifika kollektivavtal. Du har kännedom om hur utsända medarbetare hanteras i olika företagsformer, samt förståelse för frågor avseende socialförsäkringstillhörighet, begränsat/obegränsat skattskyldighet och när inkomstskatteplikt uppstår på individnivå. Du har insikt i svensk personbeskattning och det är meriterande om du även har kunskap om tysk beskattning.

Du har dokumenterad erfarenhet från personal- och resultatansvar och kan både etablera och utveckla förtroendefulla kundkontakter. Du delar gärna med dig av dina kunskaper, och du tycker om att leda personal. Språkmässigt kan du uttrycka dig i tal och skrift på både tyska och svenska samt har goda kunskaper i engelska.

Som person är du ansvarstagande, affärsmässig, utåtriktad och driven. Du uppskattar samarbete mellan kollegor samtidigt som du är van vid att jobba självständigt och att leverera under tidspress. Du tycker om kundkontakt och har stark servicekänsla. Du ser fördelarna i att jobba med gemensamma rutiner och att arbetet dokumenteras, delas och lätt kan följas upp.

ÖVRIGT
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Gruppchefen rapporterar till avdelningschefen. Vi ser gärna att du anger löneanspråken i ansökan. Din ansökan skickas senast den 30/9 till ansokan@handelskammer.se . Intervjuer kommer att ske löpande.

Brinner du för löner och uppskattar du en flerkulturell arbetsmiljö - kommer jobbet att passa dig!

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
tillträde enligt överenskommelse

Ersättning
Fast lön
Vi ser gärna att du anger löneanspråken i ansökan

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-09-30
Ansökan kan skickas till e-postadress: ansokan@handelskammer.se

Företag
Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB

Adress
Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB
Box 27104
10252 STOCKHOLM

Kontorsadress
Valhallavägen 185

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-6651800
Faxnummer: 08-6651804
E-postadress: info@handelskammer.se

Jobbnummer
2002043

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB: