Erfaren ekonomiassistent inom kundreskontra till Hammarby

Arena Personal Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arena Personal Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2016-09-14

Om tjänsten
Till vår kund söker vi en noggrann, erfaren och positiv ekonomiassistent som har vana av samt trivs med att arbeta med kundreskontra och kontoavstämningar. Vår kund har sitt kontor i ljusa och moderna lokaler i Hammarby sjöstad. Detta är en tjänst på heltid som kommer starta omgående och pågå under 3-6 månader, med chans till förlängning eller överrekrytering för rätt person.

Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer innebära att ansvara för avstämningar av kundreskontran, vilket innebär att du behöver ha en god förståelse för flödet inom bokföring och redovisning. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innebära:

• Kontakt med kunder
• Fakturering
• Kundinbetalningar
• Krav, inkasso och dröjsmålsränta
• Kontoavstämningar

Profil
Vi söker dig som har:

• Minst gymnasieutbildning med ekonomiinriktning
• Minst tre års erfarenhet av kundreskontra samt avstämningar
• Erfarenhet av ekonomisystemet Visma control
• Eftergymnasial påbyggnadsutbildning inom ekonomi är meriterande
• Möjlighet att tillträda ett nytt jobb inom två veckor

Övriga önskvärda kvalifikationer:

• Ansvarstagande, noggrann och strukturerad
• Fallenhet samt intresse för siffror
• Positiv, driven och serviceinriktad
• Trygg i sig själv
• Vana av samt trivs med kundkontakt
• Tycker om utmaningar och förändringar
• Vana av att arbeta inom tidsplaner
• Förmåga att se såväl helhet som detaljer

Låter jobbet intressant för dig? Vi tipsar dig att söka så snart som möjligt då tjänsten ska tillsättas omgående.

Vi erbjuder

Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.

Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.
Vi erbjuder tjänster inom olika områden och på olika nivåer. Hos oss har du chans att utvecklas genom varierande typer av uppdrag hos våra kunder. Du får flexibla arbetsförhållanden och -tider.

Som extern medarbetare har du möjlighet att lära känna olika arbetsgivare och medarbetare, se nya arbetssätt och processer, arbeta i flera system och därmed bredda din kompetens och samla erfarenhet. Du får även viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär. Samtidigt står vi bakom dig och ger stöd när det är nödvändigt! Många av våra medarbetare får anställning hos våra kunder efter genomfört uppdrag.

Om verksamheten

Vi har ett personligt engagemang och anstränger oss alltid för att ordna saker på bästa sätt. Vi försöker hitta uppdrag som passar dig som medarbetare så att du hela tiden utvecklas för då vet vi att du trivs och gör ett bra jobb! Vi agerar professionellt i alla lägen och har gedigen kompetens i bolaget. Du som medarbetare får därför trygghet och en kompetent arbetsgivare. Våra Konsultchefer arbetar från början till slut med kunder och medarbetare i hela bemanningsprocessen vilket gör att vi har en nära kontakt och vet vad som är på gång och aktuellt för dig för tillfället.

Så ansöker du
Tre enkla steg till ditt nya jobb:

1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-26
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 3811
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ida-Maria Bruhn 08 587 117 00 ida-maria.bruhn@arenapersonal.com

Företag
Arena Personal Sverige AB

Adress
Arena Personal Sverige AB
Fleminggatan 7
10425 Stockholm

Kontorsadress
Fleminggatan 7, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3047059

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arena Personal Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arena Personal Sverige AB: