Erfaren Back Office medarebetare till Kapitalförvaltning

SJR AB Konsultverksamheten / Företagsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR AB Konsultverksamheten i Stockholm, Solna, Danderyd, Sollentuna, Södertälje eller i hela Sverige

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans.
Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 200 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö
och Göteborg.
Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är
noterat på First North-listan.
Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.
För vår kunds räkning söker vi en erfaren backoffice medarbetare till Kapitalförvaltningen. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start i början av juni 2009 och beräknas pågå i ca sex månader med
möjlighet till förlängning. För rätt person kan uppdraget eventuellt övergå i en fast anställning hos kund.

Publiceringsdatum
2009-05-14

Dina arbetsuppgifter
Gruppens uppgift är att administrera fondens affärstransaktioner, dvs aktier, räntor och valuta.
Som medarbetare inom back office hanterar du självständigt samtliga förekommande arbetsuppgifter. Arbetsuppgifterna omfattar bl. a. avstämningar av aktie-, ränte-, och derivataffärer. Det omfattar
även uppläggning av fasta data för värdering samt registrering och hantering av olika typer av företagshändelser (corporate actions). Det kräver en stor kunskap i fondens portföljsystem, Simcorp
Dimension. Arbetsuppgifterna omfattar även administrering och avstämning av fonden kassakonton, både i SEK och i utländsk valuta.
Lämplig bakgrund
Till detta uppdrag söker vi dig som har erfarenhet av back office arbete i en global kapitalförvaltning och som kan arbeta både med dagliga rutiner och samtidigt se till helheten. Du kan arbeta både
självständigt men också vara en del av en grupp.
Vi söker dig som är gymnasieekonom, gärna med någon form av eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller administration. Du ska ha arbetat med finansiella transaktioner och kassaflöden i minst fem år
och ha god kunskap om finansiella marknader och instrument. Det är meriterande att du har erfarenhet av SimCorps finanssystem Dimension. Goda kunskaper i engelska är ett krav.
För att passa in i gruppen ska du ha lätt för att samarbeta. Som person är det viktigt att du är strukturerad, noggrann, initiativrik samt prestigelös.

Så ansöker du
Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka din ansökan snarast. Ansök via annonsen på www.sjr.se. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till rekryteringskonsult
Ulrika Falk, 08-407 55 17. Vi ser fram emot din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Tim

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2009-05-31
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Ulrika Falk, +46 8 407 55 17

Företag
SJR AB Konsultverksamheten

Adress
SJR AB Konsultverksamheten
Box 7420
10391 STOCKHOLM

Jobbnummer
450908

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR AB Konsultverksamheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR AB Konsultverksamheten: