Enhetschef till Österfärnebo
Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen / Sjukvårdschefsjobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Sandviken,
Ovanåker,
Gävle,
Hofors,
Ockelbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen i Sandviken Som ledare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Ditt ledarskap präglas av mod, tydlighet och nyfikenhet. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare.
Omsorgsförvaltningen med ca 1275 anställda omfattar fyra verksamhetsområden ordinärt boende, särskilt boende, LSS/Socialpsykiatri och HSL/Korttidsvistelse. Dessa delar innehåller både äldre- och handikappomsorg. Utöver detta finns stödfunktioner så som ekonomer, handläggarenhet och administrativt stöd.
Inom Omsorgsförvaltningen finns en ledningsgrupp som har till ansvar att arbeta strategiskt och ta beslut om verksamhetens inriktning, arbeta med uppsatta mål och strukturer för verksamheten, uppföljning och utvärdering av mål, förändringsbehov, omvärldsbevakning mm.
Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner
• semesterväxling
• oreglerad arbetstid
• friskvårdsbidrag
• hälsofrämjande aktiviteter
• extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
• personal- och fritidsföreningen Pulsen
Publiceringsdatum2023-11-01ArbetsuppgifterI rollen som enhetschef har du ett genuint intresse för människor. Du har det övergripande ansvaret för medarbetare, arbetsmiljö, budget och kvalitetsarbete. Du hanterar både strategiska och operativa frågor inom din verksamhet i ett nära samarbete med övriga enhetschefer inom området.
Du stärker och motiverar dina medarbetare i det dagliga arbetet.
I tjänsten ansvarar du för Solängsgårdens vård- och omsorgsboende med 19 lägenheter och Österfärnebo hemtjänst.
Vi erbjuder dig möjligheten till ett mångsidigt och meningsfullt arbete med många spännande och roliga arbetsuppgifter som chef och ledare hos oss.
KvalifikationerVi söker dig som har relevant akademisk utbildning som tex social omsorg, socionom, eller inom annat område som kan bedömas som relevant för tjänsten.
Vi ser helst att du har erfarenhet av ledarskap att du har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation. Vi ser det som självklart att du är insatt i den lagstiftning som styr verksamheten. Vi söker dig som är trygg och stabil i dig själv och som är bra på att lyssna in andra. Du är bra på att planera och strukturera ditt eget arbete. Du har en positiv inställning genom att du ser möjligheter före hinder.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser.
Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats
https://sandviken.se/arbete-och-karriarInformation till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-11-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "106-23".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sandvikens kommun (org.nr 212000-2346)
Arbetsplats Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen
Kontakt Verksamhetschef
Pernilla Nymo
pernilla.nymo@sandviken.se 026-241920 Jobbnummer 8230795
Observera att sista ansökningsdag har passerat.