Enhetschef till en nyinrättad tjänst inom kundtjänst och telekom

Kungsbacka Kommun / Ekonomichefsjobb / Kungsbacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Kungsbacka, Mölndal, Göteborg, Härryda, Partille eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kungsbacka Kommun i Kungsbacka, Göteborg, Halmstad, Laholm, Hylte eller i hela Sverige

Kungsbacka ligger tre mil söder om Göteborg. Som en av landets främsta tillväxtkommuner satsar vi hårt på att ha en riktigt bra verksamhet och service med hög kvalitet för våra 75 000 invånare. I Kungsbacka är kunnande, öppenhet och självständighet i arbetet viktigt. Ett gott bemötande ska skapa trygghet för invånarna. Vi värnar en god och stabil ekonomi. Läs mer på www.kungsbacka.se.
Medborgarservice är en del av förvaltningen för Service. Vi har en beställar- utförarorganisation vilket innebär att vi har en intäktsfinansierad verksamhet med kommunens förvaltningar som våra kunder.           
Medborgarservice består av nio verksamheter som nu delas in i två enheter. Enheten för Kundtjänst & Telekommunikation består av växel, medborgarkontor, bostadsförmedling, bostadsanpassning, konsumentrådgivning samt energi- & klimatrådgivning. Medborgarservice har 30 medarbetare varav 15 arbetar inom området för kundtjänst och telekommunikation. Vi har en professionell arbetsgrupp som lägger stor vikt vid ett gott bemötande. Vi vann SM i telefoni och kundservice 2010. Vi söker nu en enhetschef till en nyinrättad tjänst.
Som enhetschef har du ansvar för att leda och planera arbetet inom enheten. I ditt ansvar ingår också budget och resultatuppföljning. En av dina viktigaste uppgifter blir att ansvara för den fortsatta utvecklingen av våra verksamheter. Du kommer att rapportera till verksamhetschefen.
En trygg ledare med erfarenhet av kundtjänstarbete
Vi söker dig som är en erfaren ledare med kunskap om systematisk kvalitetsutveckling. Du har en eftergymnasial utbildning. Gärna med inriktning mot ekonomi, juridik, kommunikation eller annan utbildning som vi bedömer relevant. Du bör ha erfarenhet av arbete som ledare med personalansvar. Erfarenhet från politiskt styrd verksamhet samt kundtjänstarbete är en merit.
Du är trygg i din roll som chef och leder, motiverar och samordnar din arbetsgrupp så att ni tillsammans når gemensamma mål. Du skapar delaktighet och engagemang. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt och sätter upp och håller tidsramar.
Du har god kunskap om vad som gör att kunder upplever en hög servicegrad. Du har ett nytänkande och är duktig på att analysera konsekvenser av olika val. Du har grundläggande ekonomisk och juridisk kunskap.
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid, provanställning kan komma att tillämpas. I Kungsbacka kommun tillämpar vi tidsbegränsat chefskap och individuell lönesättning. Ange löneanspråk i din ansökan.
Senast 2011-02-28 vill vi ha din ansökan.
Vi undanber oss all kontakt från rekryterings- och annonsförsäljare
När du söker ett jobb hos Kungsbacka kommun vill vi att du använder dig av kommunens rekryteringssystem. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på "Ansök" längst ner i annonsen.

Publiceringsdatum
2011-01-28

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Maria Egeröd, Verksamhetschef Medborgarservice, + 0706-98 12 12
Leif Söderhagen, Facklig företrädare SKTF, + 0300-83 42 57/0703-63 54 19

Företag
Kungsbacka kommun

Adress
Kungsbacka kommun
Stadshuset
43481 Kungsbacka

Jobbnummer
835991

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kungsbacka Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kungsbacka Kommun: