Enhetschef servicebostad och boendestöd
Munkedals Kommun / Sjukvårdschefsjobb / Munkedal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Munkedal,
Uddevalla,
Färgelanda,
Lysekil,
Sotenäs eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Munkedals Kommun i Munkedal,
Lysekil eller i
hela Sverige Vill du jobba i den lilla kommunen med de stora möjligheterna då är du varmt välkommen till oss!
Munkedals kommun ligger perfekt mellan Göteborg och Oslo. Pendlingsmöjligheterna är många tack vare närheten till E6:an. Kommunen har ca 10 600 invånare och inom kommunens organisation arbetar runt 1000 medarbetare. Munkedal omges av fantastisk natur från det typiskt bohuslänska med salta bad och dramatiska berg till vacker fjällnatur med bra fiske- och vandringsmöjligheter.
Välfärdsförvaltningen består av avdelningarna vård och äldreomsorg samt avdelning IFO och Stöd med enheter inom AME, hemtjänst, LSS, äldreboende, socialpsykiatri, socialtjänst. Vi har ett välmående näringsliv med stor potential, bra skolor på grund- och gymnasial nivå, vuxenutbildning, äldreomsorg med underbar personal, föreningar inom varierade områden, ett stort utbud av aktiviteter och mycket mer. Allt detta tillsammans med organisationen, föreningar, företagare och alla våra invånare utgör grunden för vad som gör vår kommun till det den är. Tillsammans är vi Munkedals kommun!
Nu har du chansen att vara med och leda två grupper med engagerade medarbetare inom servicebostad samt boendestöd i Munkedals Kommun där målet är att arbeta för att individen ska leva ett så aktivt liv som möjligt, med självbestämmande i fokus.
Enheten består av en arbetsgrupp inom servicebostad för vuxna personer med funktionsnedsättningar samt en arbetsgrupp för boendestöd enligt socialtjänstlagen. Avdelningens ledningsgrupp är central i ditt arbete där din kunskap och personliga egenskaper är ett viktigt bidrag till helheten. Gruppen består av åtta enhetschefer som tillsammans med avdelningschef driver avdelningen med insatser enligt LSS och SoL, individ och familjeomsorg samt biståndsenheten. Som stöd till ledningsgruppen finns kvalitetsutvecklare, HR-specialist och ekonom.
Publiceringsdatum2021-03-02Dina arbetsuppgifterVi söker Dig som vill ingå i vår ledningsgrupp och bidra med dina kunskaper, då vår enhetschef byter bostadsort och börjar på ett nytt uppdrag hos en annan kommun. Du kommer ha ett närmare samarbete med några av dina chefskollegor, där ni tar ett större gemensamt ansvar för insatser inom LSS och SoL men även i samverkan med individ och familjeomsorg samt bistånd.
I din roll som enhetschef ansvarar du för budget, personal, arbetsmiljö och verksamhetsutveckling utifrån kommunens framtagna policy och riktlinjer. Du ska leda, planera, utveckla och följa upp verksamheten. Du arbetar utifrån LSS-lagstiftningen samt Socialtjänstlagen och ansvarar för att säkerställa att individen får rätt stöd för att leva ett självständigt och meningsfullt liv.
Du drivs av att stärka och inspirera dina medarbetare och fångar upp behov av kompetensutveckling, förändrade arbetssätt och rutiner. Arbetet kräver stort engagemang och en förutsättning för att du ska trivas är att du är nyfiken, driven och vågar testa nytt.
KvalifikationerVi söker dig som har en relevant högskoleutbildning med lägst 180 hp t.ex. socionom, socialpedagog eller motsvarande i antingen socialpsykiatri, sociologi, pedagogik, social omsorg eller psykologi.
Vi ser att du har minst ett års erfarenhet som ledare/chef med personalansvar och budgetansvar, meriterande om det är inom LSS eller socialpsykiatri. Du ska ha erfarenhet av arbete och kunskap om personer med funktionshinder och psykisk ohälsa samt olika typer av beteendeproblematik. Du har god datavana och god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Vidare är det meriterande om du arbetat i en politiskt styrd organisation.
Du initierar och driver utveckling/förändring på kort och lång sikt samt har förmåga att planera och organisera verksamheten utifrån kommunens värdegrund, vision och mål. Du har god förmåga att leda grupper och processer, är tålmodig och slutför påbörjade uppdrag. Vidare är du trygg med att leda på distans samtidigt som du har ett närvarande ledarskap. Du vill vara delaktig i en lärande organisation, där du bidrar med dina kunskaper och tar tillvara på dina kollegors och medarbetares kompetenser. Vidare har du en helhetssyn och förmåga att samverka med kollegor och andra aktörer. Vi ser att du är lyhörd, kommunikativ och prestigelös i ditt förhållningssätt och med engagemang kan inspirera dina medarbetare. Du kan anpassa dig till givna förutsättningar men har också mod att utmana och ifrågasätta. Du är trygg, står för dina åsikter och kan ta obekväma beslut när så krävs. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet för tjänsten.
AnställningsvillkorB-körkort är ett krav för tjänsten.
Medflyttarservice
Innebär ditt nya jobb en flytt för dig och din partner? Vi hjälper medflyttande till nytt jobb i ny livsmiljö. Servicen handlar främst om att stötta din partner i att hitta ett jobb i närområdet. Men det kan även handla om andra frågor som är viktiga i samband med en flytt, som till exempel barnomsorg, boende eller tips på föreningar och nätverk. För att få veta mer, kontakta gärna
agneta@medflyttarservice.se 072-733 13 43 eller gå in på
www.medflyttarservice.seVarmt välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystemet!
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-03-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagMunkedals kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/17".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Munkedals kommun (org.nr 212000-1330)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Välfärdsförvaltningen, Avdelning IFO/Stöd/Bistånd, Områdeschef Stöd
Jobbnummer 5604608
Observera att sista ansökningsdag har passerat.