Enhetschef Lokalvård
Osby kommun, Samhällsbyggnad / Städarjobb / Osby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla städarjobb i Osby,
Östra Göinge,
Älmhult,
Markaryd,
Hässleholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Osby kommun, Samhällsbyggnad i Osby Osby kommun ligger i nordöstra Skåne, i hjärtat av Sydsverige med goda kommunikationer och naturnära boendemiljöer.
Söker du ett givande och intressant arbete med möjlighet att utvecklas i din roll? Då har vi jobbet du söker!
Som medarbetare är du en viktig del av dagens och framtidens utveckling. Vi finns där våra medborgare finns, vi påverkar och gör skillnad i människors vardag varje dag. Vi anser att vi har Sveriges viktigaste jobb!
I Osby kommun tar vi avstamp i en gemensam värdegrund i vår strävan mot att utföra vanliga jobb ovanligt bra.
Vi kan - vi vill - vi vågar! Vågar du?
Publiceringsdatum2022-06-07ArbetsuppgifterSamhällsbyggnadsförvaltningen söker nu en enhetschef till den nybildade lokalvårdsenheten. Som enhetschef ingår du i förvaltningens ledningsgrupp och är direkt underställd förvaltningschefen.
Lokalvårdsenheten är en av sex enheter inom Samhällsbyggnadsförvaltningen och ansvarar för lokalvården i kommunens fastigheter.
Som enhetschef ingår ansvar för budget, verksamhet, arbetsmiljö och personal. Du bedriver också ett övergripande utvecklingsarbete på både strategisk och operativ nivå med syfte att förbättra och vidareutveckla lokalvårdstjänsterna i kommunen. Enheten har ca 40 medarbetare
KvalifikationerVi söker dig som har flerårig erfarenhet av arbetsledning som enhetschef/driftchef inom lokalvård. Du har god kunskap om lokalvård i offentliga miljöer och de lagar och krav som ställs på hygien, arbetsmiljö, metoder, material och hjälpmedel. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete i en politisk styrd organisation.
Som enhetschef tar du hänsyn till det större perspektivet och ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Som person är du strukturerad och kan planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt.
Vidare känner du dig trygg och stabil i rollen som ledare och har en självinsikt om vem du är i din roll. Du har en förmåga att leda och motivera andra för att nå enhetens gemensamma mål. Du är också tydlig i din kommunikation.
Arbetet innehåller många olika kontaktytor och därför söker vi dig som på ett förtroendeskapande sätt kan samarbeta med och utveckla relationer till andra.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
B-körkort och goda kunskaper i det svenska språket, både skriftligt och muntligt är ett krav
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av arbetsledning som enhetschef/driftchef inom lokalvård.
ÖVRIGT
I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval vilket innebär att vi kan komma att kalla till anställningsintervju innan ansökningstiden har gått ut. Vi ber dig därför att inkomma med din ansökan så snart som möjligt.
Vi har valt rekryteringssätt och undanber oss därför, vänligt men bestämt, all kontakt med rekryteringsbolag.
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Osby kommun rökfri arbetstid.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Osby kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt.
Intervjuerna till tjänsten kommer vara under vecka 26. Om du blir kallad till intervju ber vi dig ta med betygshandlingar.
Vid eventuell anställning krävs registerutdrag från belastningsregistret.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2022-10-03 Eller tidigare enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-06-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagOsby kommun, Samhällsbyggnad
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "134/2022".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Osby kommun (org.nr 212000-0902)
Arbetsplats Osby kommun, Samhällsbyggnad
Kontakt Förvaltningschef Samhällsbyggnad
Mathias Karlsson
070-9318121 Jobbnummer 6719651
Observera att sista ansökningsdag har passerat.