Enhetschef
Göteborgs kommun / Marknadsföringsjobb / Göteborg
2024-04-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Enhetschef" (publicerad 2024-05-02) ⬅️
Visa alla marknadsföringsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg,
Härryda,
Tjörn,
Alingsås,
Uddevalla eller i
hela Sverige Vi på Göteborgs stads inköps-och upphandlingsförvaltning har som målsättning att vara Sveriges bästa offentliga inköpsorganisation. Hos oss finns specialister inom upphandling, inköpsstrategi, hållbarhet, juridik och kommunikation. I våra centralt placerade lokaler arbetar cirka 100 drivna kollegor som tillsammans varje dag gör skillnad för dem som bor, lever och arbetar i Göteborg.
Vårt uppdrag är att leda, driva och utveckla Göteborgs Stads inköpsverksamhet och vägleda stadens medarbetare i deras inköpsuppdrag. Inköps-och upphandlingsförvaltningen är stadens inköpscentral och tillhandahåller ramavtal för varor och tjänster av gemensamt intresse för stadens förvaltningar och bolag. Vi är en av Sveriges största offentliga inköpsorganisation och med vår samlade kraft är vi med och formar morgondagens hållbara samhälle.
Vill du veta lite mer om oss och hur det är att arbeta på förvaltningen, läs mer på vår jobba hos oss-sida!
https://goteborg.se/wps/portal/start/jobba-i-goteborgs-stad/vara-verksamheter/jobba-pa-forvaltningen-for-inkop-och-upphandling Följ oss även gärna på LinkedIn
https://www.linkedin.com/company/gbginkop/Publiceringsdatum2024-04-12ArbetsuppgifterMotiveras du av att leda andra för att tillsammans uppnå resultat och utveckla verksamheten? Har du ledarerfarenhet och har arbetat med kundfrågor? Vi söker nu en enhetschef till avdelningen kund och dialog!
I uppdraget som enhetschef kommer du att ha ansvar för en nystartad enhet med tiotalet medarbetare. Avdelningen för kund och dialog ansvarar för att inhämta Göteborg stads verksamheters behov och att samordna, facilitera och utveckla dialogen med kunder och med näringslivet. På avdelningen finns roller som arbetar med utveckling, kompetens- och utbildningsinsatser, kommunikation och uppföljning samt stöd och rådgivning. Mycket av arbetet sker i nätverk, grupper, möten och genom mätningar men också i direktkontakter via telefon och mejl.
Förvaltningen är i utveckling där ett av målen är att arbeta mer kundorienterat och där bidrar du med din kundförståelse. Som enhetschef driver du tillsammans med dina medarbetare kontinuerligt utvecklingsarbete med kundernas behov i fokus. Arbetet behöver ske i nära samverkan med övriga förvaltningen och annat utvecklingsarbete. Det kräver god förmåga att lyssna in, förankra och prioritera aktiviteter och insatser. För att lyckas i rollen behöver du ha kontinuerlig kundkontakt och tillsammans med dem identifiera både möjligheter och utmaningar. Du skapar förutsättningar till samarbete bland medarbetarna på enheten såväl som övriga kollegor i förvaltningen och staden .
Rollen som enhetschef innebär att driver enhetens arbete utifrån förvaltningens och avdelningens övergripande uppdrag och planer. Du leder och fördelar arbetet, planerar och prioriterar samt följer upp. Du utvecklar enhetens områden såväl som medarbetarna. På förvaltningen arbetar vi utifrån ett hälsofrämjande förhållningssätt och som ledare skapar du förutsättningar för delaktighet, öppenhet och kvalitet för dina medarbetare.
Du kommer tillhöra avdelningen kund och dialog och ingå i avdelningens ledningsgrupp. I ledningsgruppen förväntas du bidra till förvaltningen som helhet: dels genom din enhets bidrag, dels genom din vilja till dialog och samarbete med kollegor och andra avdelningar. Du kommer även delta i chefsforum som är ett forum för förvaltningens chefer med möjlighet till ledarutveckling, dialog och erfarenhetsutbyte.
KvalifikationerVi söker dig med relevant högskoleutbildning samt ledarerfarenhet i någon form. Det kan vara att du haft rollen som arbetsledare eller chef, såväl som att du haft ansvaret att driva utvecklingsfrågor i en större organisation. För att ha en förståelse för uppdraget vill vi även att du har arbetat med kundrelationer inom något administrativt område, gärna inom kommunikation, kompetens-eller utbildningsinsatser. Har du tidigare chefserfarenhet ser vi det som ett stort plus. Meriterande för tjänsten är även om du har arbetat inom en offentlig organisation eller har erfarenhet av upphandlings- eller inköpsfrågor.
Vi vill att du bidrar till att skapa situationer där nya idéer och förslag kan utvecklas och driver aktivt förändringsarbete. Det möjliggörs genom att du har förmågan att förstå enhetens betydelse för helheten. Du visar intresse för och samverkar i övergripande frågor för att skapa mervärde. Du är lyhörd för andras synpunkter och perspektiv men har förmågan att väga olika behov och driva framåt där det behövs. Du skapar förutsättningar till samarbete bland medarbetarna på enheten såväl som övriga kollegor i förvaltningen och staden. Du är trygg i din förmåga att leda och entusiasmera andra och betonar vikten av delaktighet. Du har lätt att omsätta idéer i praktiken.
Låter detta intressant? Välkommen att skicka in din ansökan och kanske blir det du som driver utveckling tillsammans med oss!
ÖVRIGT
Hos oss får du tillsammans med kunniga och härliga kollegor arbeta med ett meningsfullt uppdrag som påverkar och gör skillnad för många. Vi vill att vår arbetsplats präglas av dialog och samarbete och främjar ett hållbart arbetsliv med balans. Vi arbetar i trevliga lokaler mitt inne i stan och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner.
Övrig informationTill dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-04-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C185134".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)
Arbetsplats Göteborgs Stad , Inköps-och upphandlingsförvaltningen
Kontakt Avdelningschef Kund och dialog
Susanne Fägersten Sabel
susanne.sabel@ink.goteborg.se 031- 366 37 35 Jobbnummer 8609169
Observera att sista ansökningsdag har passerat.