Enhetschef

Inspektionen för vård och omsorg / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Inspektionen för vård och omsorg i Stockholm, Solna, Örebro, Jönköping, Göteborg eller i hela Sverige

Inspektionen för vård och omsorg (IVO) söker en enhetschef som vill vara med och driva IVO:s arbete med att utveckla tillståndsprocessen. En del av utvecklingen består i att utveckla lämplighetsprövningen av bolag och enskilda som söker tillstånd. Du kommer att vara placerad vid avdelningen för tillståndsprövning som ansvarar för att pröva ansökningar om tillstånd för enskilda verksamheter enligt socialtjänstlagen och lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) samt vissa tillstånd inom hälso- och sjukvårdsområdet.
IVO - Inspektionen för vård och omsorg

IVO:s uppdrag är att genom tillsyn och tillståndsprövning bidra till en vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter. Myndigheten kännetecknas av ett stort engagemang samt en bred och djup kunskap och förståelse för hälso- och sjukvård samt omsorg i Sverige. IVO drivs av visionen om att vi har koll, att vi skapar lärande och att vi gör vården och omsorgen säkrare och bättre. Vi finns till för vård- och omsorgstagarna. IVO har omkring 650 medarbetare och verksamheten bedrivs vid sex regionala avdelningskontor runt om i landet och tre myndighetsövergripande avdelningar i Stockholm. IVO bildades 2013 och lyder under Socialdepartementet.
Rollen som enhetschef

Som enhetschef kommer du att ansvara för en enhet som prövar tillstånd för enskilda verksamheter inom socialtjänstområdet. Du kommer att ha personal- och budgetansvar och vara direkt underställd avdelningschefen samt ingå i avdelningens ledningsgrupp. Du ska även bidra till att skapa mervärde för myndighetens verksamhet genom att säkerställa enhetens uppdrag samt utveckla arbetet med tillståndsprövningen. I arbetet ingår även att representera IVO i olika externa sammanhang.

Du kommer att leda enheten i en myndighet som ständigt är under utveckling. Det innebär att du förutom att ansvara för det dagliga arbetet också kommer att ha en viktig roll som drivande i det förändringsarbete som pågår i samarbete med andra enheter och avdelningar.

Publiceringsdatum
2016-11-01

Profil
Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning inom exempelvis juridik, ekonomi eller annan samhällsvetenskaplig utbildning. Du har chefs-/ledarerfarenhet och vana av att fatta beslut. Vidare ska du ha intresse för och vilja att driva IVO:s arbete med utveckling av lämplighetsprövning.

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med lämplighetsprövning.

För att lyckas i rollen behöver du vara tydlig och strukturerad i din kommunikation, både muntligt och skriftligt, samt ha intresse av och förmåga att samarbeta med andra. Ditt ledarskap ska vara coachande. Du har förmåga att engagera medarbetare i dialog, du ger och söker återkoppling samt involverar medarbetare i beslut inom ansvarsområdet. Det är viktigt att du är utvecklingsinriktad samt trivs med förändring och utveckling, då avdelningen är inne i ett förändringsarbete.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmågor.
Vad kan IVO erbjuda dig?

Vi erbjuder en spännande kunskapsorganisation med en stimulerande arbetsmiljö och goda utvecklingsmöjligheter och vi strävar efter en sammansättning medarbetare som speglar samhällets mångfald.

Anställningen är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Tjänsten avser heltid med placering i Stockholm.
Hur du ansöker

Märk din ansökan med dnr. 2.6.1-36433/2016. Sista ansökningsdag är den 15 november 2016. Bifoga personligt brev och CV. Betyg och eventuella handlingar tas med vid en eventuell intervju.

För frågor om tjänsten kontakta avdelningschef Anna Sundberg, 010-788 52 30. För frågor om rekryteringsprocessen kontakta HR-specialist Anna-Kristina Engman 010-788 57 65.

Vi undanber oss säljsamtal för ytterligare rekrytering och vidare annonseringsvägar.

Fackliga kontaktpersoner är Margit Markgren, SACO, 010-788 55 60, Ingemar Jonnerhag, Vårdförbundet, 010-788 52 56 och Madeleine Kempe, Fackförbundet ST, 010-788 52 37.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Inspektionen för vård och omsorg

Adress
Inspektionen för vård och omsorg
SOLNAVÄGEN 4
11365 Stockholm

Kontorsadress
SOLNAVÄGEN 4

Jobbnummer
3138326

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Inspektionen för vård och omsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Inspektionen för vård och omsorg: