Enhetsassistent - ge kvalificerat administrativt stöd

Regeringskansliet / Administratörsjobb / Stockholm
2023-11-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Enhetsassistent - ge kvalificerat administrativt stöd" (publicerad 2023-12-20) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Regeringskansliet i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Uppsala, Västerås eller i hela Sverige

Enheten för näringsliv, innovation och marknader, Klimat- och näringslivsdepartementet

Har du några års erfarenhet av och trivs med administrativa arbetsuppgifter i en stödjande funktion? Vi kan erbjuda dig ett meningsfullt arbete i händelsernas centrum.

Din arbetsdag. Sveriges morgondag.

Enheten för näringsliv, innovation och marknader arbetar med frågor och insatser som syftar till att stärka företags förutsättningar för innovation och förnyelse, stärka förutsättningarna för entreprenörskap, förbättra företags ramvillkor samt verka för marknader med effektiv konkurrens. Enheten samordnar arbetet med EU:s regelverk om statligt stöd till näringslivet och är Sveriges kontaktpunkt mot EU-kommissionen i statsstödsfrågor.

Enheten för näringsliv, innovation och marknader söker en enhetsassistent och verksamhetsadministratör.

Du kommer att ha en viktig roll som administrativt stöd till chefer och medarbetare i hantering av ärenden och i våra interna processer. Det handlar till exempel om att lägga upp, underhålla och avsluta ärenden, att ansvara för funktionsbrevlådor och interna system, att samordna enhetens stående tider med den politiska ledningen, att bistå inför och vid möten och att vara ingång i frågor från allmänheten och vid utlämnande av handlingar. Du bidrar även till att utveckla och delta i att utveckla arbetsrutiner till exempel genom digitalisering.

Vi söker dig som har minst gymnasiekompetens, behärskar Officepaketet väl och gärna har erfarenhet av Regeringskansliets administrativa processer.

Du är serviceinriktad och tycker att det är kul med administration, struktur och att ha kontroll över ditt arbete. Du tappar inte kontrollen över helheten även om det är mycket att göra. Du har en god förmåga och vilja att hjälpa andra och är bra på att ta initiativ. Att du både är flexibel och noggrann är något av en förutsättning för att trivas i denna roll.

Publiceringsdatum
2023-11-20

Bakgrund
Vi söker dig som har minst gymnasiekompetens, gärna med relevant eftergymnasial utbildning/kurs.

Du har något års relevant erfarenhet från administrativa eller andra liknande uppgifter och erfarenhet från arbete i stödjande funktion. Du behärskar Officepaketet väl samt har erfarenhet från arbete i dokumentmallar och ärendehanteringssystem. Det är meriterande med erfarenhet från arbete i Regeringskansliet eller annan statlig myndighet eller större organisation. Det är även meriterande med erfarenhet från arbete i SharePoint, Palasso, Proceedo

Du har god IT-kunskap (Officepaketet), goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift och känsla för layout i skrift /god stilistisk förmåga. Vidare har du god kunskap om digitala arbetssätt och mötesplattformar såsom Skype.

Erfarenhet av och goda färdigheter av digital dokumenthantering ser vi som en merit.

Dina egenskaper

Som person är du noggrann och strukturerad, även under högt arbetstempo. Du är positiv, har ett serviceinriktat förhållningssätt och är flexibel och har en god samarbetsförmåga. Du är initiativkraftig och ser vad som behöver göras och tar tag i det. Vidare är du lösnings- och utvecklingsorienterad, har integritet och gott omdöme.

Övrig information
Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. En säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.

Är du intresserad?

Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Henrik Levin som är Bitr. enhetschef, på 08-405 10 69. Du är också välkommen att kontakta HR-handläggare Isabella Granström på 08-405 58 91. Fackliga kontaktpersoner är Susanne Adlercreutz för Saco och Karl Westerberg för ST. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00.

Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 27 november 2023.

Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering.
Klimat- och näringslivsdepartementet har ansvar för frågor som rör klimat, miljö, energi, näringsliv och innovation.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-11-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Regeringskansliet (org.nr 202100-3831)

Jobbnummer
8274697

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Regeringskansliet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Regeringskansliet: