Engelsktalande säljare och ordermottagare.
Räckesbutiken Sweden AB / Butikssäljarjobb / Ängelholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Ängelholm,
Åstorp,
Bjuv,
Bräcke,
Båstad eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Räckesbutiken Sweden AB i Ängelholm Räckesbutiken är ett ungt och innovativt företag som säljer glasräcken för altaner, balkonger och inomhusmiljöer via Internet i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Tyskland. Kunderna skräddarsyr på egen hand sitt räcke på vår webbsida,
www.rackesbutiken.se , och får därefter varorna levererade hem till dörren. Räckesbutikens ägare mottog under 2012 Erik Paulsson stipendiet "Årets entreprenörer på Bjäre - Ängelholm". Vi är en entreprenörsdriven verksamhet med hög utvecklingstakt och stora ambitioner.
Vill du jobba med försäljning, service och ordermottagning i ett snabbt växande och lite "galet" företag? I så fall är du välkommen med din ansökan till tjänsten som "engelsktalande säljare och ordermottagare" på Räckesbutiken. En härlig möjlighet för en unik person, på ett unikt företag och med unika kollegor som alla vill framåt.
Räckesbutiken är en utav norra Europas största leverantör utav glasräcken på nätet och nu söker vi dig för att hjälpa oss att nå våra högt uppsatta mål. Vi är under ständig förändring och behöver stärka vår organisation i Ängelholm med en driven, lagspelande, lite "galen" säljare och ordermottagare på heltid. som utan svårigheter både pratar och skriver på engelska. Då viljan att expandera i land med berört språk är stor.
Tjänsten innebär hantering utav företagets alla kunder genom hela företagets säljprocess med fokus på den engelska marknaden. Tjänsten ingår i vårt befintliga säljteam som idag består utav fem medarbetare. Att ge god service och driva försäljning på ett ärligt sätt ser vi som en självklarhet. Därtill kommer du att arbeta med marknadsföring på vår webbsida och sökoptimering där du främjar för att vi uttrycker oss korrekt och tydligt. För detta arbete kräver vi dock inga förkunskaper utan vi utbildar dig och skapar framgången tillsammans. Största del utav kundkontakten sker genom e-post, chatt eller telefon.
Krav på erfarenhet och person:
För att klara arbetets alla moment krävs att du både muntligt och skriftligt kan hantera det engelska språket på ett grammatiskt och förtroendeingivande sätt. Då denna färdighet är en nödvändighet för tjänsten, ser vi gärna en dokumenterad erfarenhet om det inte är ditt modersmål. Du jobbar även någorlunda enkelt med de flesta program och datorer. För att lyckas behöver du ha en näsa för vad som skapar affärer och möjligheter i det aktuella landet för annonsen. Dina språkkunskaper kan komma att testas genom arbetsprov.
Personliga egenskaper som vi värdesätter är lösningsorientering och driv. Vilja och energi är nödvändigt för att vi ska lyckas och trivas tillsammans. Vi är ett företag med en god stämning och hoppas att du vill bidra med ännu mer humor genom ditt sätt att vara. Ödmjukhet och lagarbete är ytterligare egenskaper vi värderar högt på Räckesbutiken samtidigt som du leder dig själv, får saker genomförda och fattar beslut.
Vår produkter är flexibla och anpassas efter våra kunders behov vilket även kännetecknar oss i personal på Räckesbutiken. Du kommer primärt att arbeta på vårt kontor i Ängelholm, det är även av vikt att du obehindrat förstår och kan uttrycka dig på svenska.
Känner du att beskrivningen passar in på dig och du även talar och skriver engelska är du välkommen med en ansökan. Vi behandlar endast ansökningar inskickade genom länken du finner i annonsen.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tills vidare
Publiceringsdatum2015-06-09ErsättningFast
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-07-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJonas Halvarsson, Försäljningsansvarig 0760120151
jonas.halvarsson@rackesbutiken.seFöretagRäckesbutiken Sweden AB
AdressRäckesbutiken Sweden AB
Transportgatan 9C
26271 Ängeholm
KontorsadressTransportgatan 9C
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2329133
Observera att sista ansökningsdag har passerat.