En kommunsekreterare och en nämndsekreterare

Arboga kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Arboga
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Arboga, Kungsör, Köping, Hallstahammar, Eskilstuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arboga kommun i Arboga

I Arboga finns småstadens charm i storstadens närhet. Natur, skolor och fritidsaktiviteter ligger aldrig mer än en promenad eller cykeltur bort. Många människor hämtar sin inspiration i Arboga. Här finns plats och tid att tänka nya tankar. Tid att vara tillsammans.

Arboga kommun söker en kommunsekreterare och en nämndsekreterare

Kommunstyrelseförvaltningen söker en kommunsekreterare och tekniska förvaltningen söker en nämndsekreterare när två av våra medarbetare ska vara föräldralediga.

Arbetsuppgifter kommunsekreterare:
Beroende på kompetens och erfarenhet kan arbetet innebära varierande arbetsuppgifter inom nämndsadministrationen. Det kan bland annat innebära ansvar för post¬öppning och kommunens officiella e-post, ärenderegistrering, ärendeberedning, sammanställning av kallelser och handlingar samt skriva och expediera protokoll. På enheten ligger ansvaret för sekreterarskapet på kommunstyrelsens och dess utskotts sammanträden, kommunfullmäktiges sammanträden samt för vissa av kommunens bolag.

Arbetsuppgifter nämndsekreterare:
Tjänsten som nämndsekreterare innebär att svara för administrationen runt tekniska nämndens och arbetsutskottets sammanträden. Arbetsuppgifterna inom nämndadministrationen omfattas bland annat av ärendeberedning, sekreterarfunktion i olika sammanhang samt dokumenthantering. Arbetet är varierande och självständigt och förutsätter flexibilitet samt förmåga att ta egna initiativ.

Du bör ha en lämplig akademisk utbildning, gärna med inriktning mot offentlig förvaltning, eller erfarenheter som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska ha mycket god förmåga att uttrycka dig i skrift och vara väl förtrogen med Windows - och Officeprogrammen. Meriterande är om du har erfarenhet av liknande arbete inom offentlig förvaltning.

För båda tjänsterna söker vi Dig som är lyhörd, noggrann och trivs med att ge service. Du gillar att koordinera och vi sätter stort värde på god samarbetsförmåga.

Arbetstider och omfattning:
Kommunsekreterare: Vikariat. Dagtid, heltid, c:a 1 år med tillträde augusti 2012.

Nämndsekreterare: Vikariat. Dagtid, heltid, drygt 1 år med tillträde juni 2012.

Tillträde enligt överrenskommelse.

Vid all rekrytering tillämpar vi vår likabehandlingsplan.

Urval sker fortlöpande.

Publiceringsdatum
2012-03-09

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Månadslön Vi tillämpar individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-04-01
Ange följande referens när du ansöker: 102/12.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kanslichef Inga-Greta Carneland Hörnström, 0589-87009, inga-greta.carneland-hornstrom@arboga.se
Kommunsekreterare Ylva Petersson, 0589-87007, ylva.petersson@arboga.se
Förvaltningschef Bo Antonsson, 0589-870 91, bo.antonsson@arboga.se

Facklig kontakt
Vision Carl Johan Victorin, 0589-87083, carl-johan.victorin@arboga.se
SSR Ove Carlsson, 019-214079, ove.a.carlsson@orebro.se

Företag
Arboga kommun

Adress
Arboga kommun
Smedjegatan 5
73221 Arboga

Jobbnummer
1182538

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arboga kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arboga kommun: