Empatisk Bygglovingenjör

Halmstads kommun, Byggnadskontoret / Byggjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla byggjobb i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Halmstads kommun, Byggnadskontoret i Halmstad

Halmstad är en populär turistort såväl som hemstad. Här bor 95 000 invånare som ständigt blir fler i en av landets mest expansiva regioner. Tillsammans med kommunens 7 900 medarbetare har du chansen att vara med och utveckla Halmstad som hemstad, kunskapsstad och upplevelsestad. Vi har fler än 70 yrkesgrupper som gör skillnad. Vill du vara med?

Byggnadskontoret arbetar för att kommunen ska ha en väl fungerande, tillgänglig och hållbar samhällsstruktur, som är estetiskt tilltalande och bygger på en god arkitektur. Vi ansvarar bland annat för kartförsörjning, bygglov och lantmäteriförrättningar.

Publiceringsdatum
2015-03-18

Arbetsuppgifter
Den huvudsakliga arbetsuppgiften kommer att utgöras av tillsyn över olovlig byggnation och ovårdade tomter samt rättelseföreläggande, uttagande av byggsanktionsavgifter m. m. med anledning av detta. Arbetet kommer även att innebära handläggning av OVK samt bygglovärenden, främst ur teknisk synpunkt samt tillsyn av byggandet. I arbetsuppgifterna kan även ingå tekniska samråd, granskning och uppföljning av kontrollplaner m. m. Rådgivning och service inom kommunen och till allmänheten i byggtekniska frågor utgör också viktiga inslag.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en empatisk framtoning med en utbildning som byggnadsingenjör eller likvärdigt. Vi förväntar oss att du har en humanitär grundsyn, är utvecklingsinriktad och drivande med god förmåga att fatta beslut. Vi arbetar utifrån kundnytta och strävar efter att förenkla för alla utan att göra avkall på rättssäkerheten. Du bör ha goda kunskaper om plan- och bygglagen (PBL), plan- och byggförordningen (PBF), Boverkets byggregeler (BBR 22) samt annan relevant lagstiftning.

Det är meriterande om du har erfarenhet från husbyggnad/konstruktion. Vi sätter stort värde på att du har ett positivt och serviceinriktat arbetssätt och förstår vikten av att sätta medborgaren i fokus.
Du kan på ett tydligt sätt förmedla dina kunskaper i olika sammanhang både när du bereder och föredrar ärenden i byggnadsnämnden eller förmedlar och för dialog kring tillsyn och i bygglovfrågor.
Du är inte rädd för att fatta beslut eller att ta initiativ men är också lyhörd för gemensamma ställningstaganden och ser möjligheter istället för svårigheter. Vi arbetar i en digital miljö, så intresse och kunskap för digital ärendehantering är ett krav.

B-körkort krävs

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Halmstads kommun tillämpar rökfri arbetstid.

Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön Vi tillämpar individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-04-12
Ange följande referens när du ansöker: A458773
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ingegerd Persson, bygglovchef 072-246 70 83 ingegerd.persson@halmstad.se

Facklig kontakt
Per-Mikael Henriksson, Sveriges Arkitekter 035-13 72 45 per-mikael.henriksson@halmstad.se
Christina Ivarsson, Sveriges Ingenjörer 035-13 81 36 christina.ivarsson@halmstad.se
Annica Storfjell, Vision 035-13 72 67 annica.storfjell@halmstad.se

Företag
Halmstads kommun, Byggnadskontoret

Adress
Halmstads kommun, Byggnadskontoret
Box 153
30105 Halmstad

Kontorsadress
Kyrkogatan 5 Halmstad

Jobbnummer
2210815

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Halmstads kommun, Byggnadskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Halmstads kommun, Byggnadskontoret: