Ekonomiassistent till stort företag i Solna!

Inhouse AB / Ekonomiassistentjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Inhouse AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Om kunden / About the Client

I din roll som ekonomiassistent kommer du att arbeta främst med leverantörsreskontra hos vår kund som är ett större företag med placering i Solna! Uppdraget är ett sommaruppdrag under 4-6 månader med möjlighet till förlängning!

Arbetsbeskrivning / Work Description

Du kommer dagligen att administrera leverantörsfakturor, ansvara för inscanningen av dessa fakturor samt handlägga påminnelser och förfrågningar från företagets leverantörer. Du arbetar med underhåll av leverantörsregister, registrerar nya leverantörer löpande efter godkännande av behörig samt ser till att hanteringen av fakturorna genomför korrekt efter gällande momsbestämmelser. I din roll registrerar och matchar du även leverantörsfakturor mot inköpsorder, matchar betalningar mot bankkvittens samt vid behov är behjälplig för betalning av fakturor. Vidare kommer du att få användning av din förmåga till att organisera och planera då du stämmer av leverantörsreskontra konton vid månadsbokslut , uppdaterar arbetsbeskrivningar samt ansvarar för att själv hålla sig uppdaterad och informerad av de policys och regler som gäller på företaget och i koncernen.

Din profil / Your profile

Du är utbildad gymnasieekonom eller har motsvarande erfarenhet av att ha jobbat något år på ekonomiavdelning, fördelaktigt i en större organisation. Du har förståelse av det dagliga arbetet på en ekonomiavdelning och av arbetet i integrerade ekonomisystem, du som har arbetat med matchning av leverantörsfakturor, har baskunskaper i redovisning och framförallt ett brinnande intresse för ekonomi har en bra profil för rollen! Kunskap i system som Office-paketet och större ERP-system, t.ex. Movex och Baan, samt förmåga att sätta sig in i nya system kommer att underlätta din vardag då företaget efter sommaren kommer att genomföra ett systembyte. Du har goda kunskaper i svenska och engelska och en förmåga att kommunicera på ett tydligt sätt till både interna och externa kontakter. Du som trivs i en miljö där du behöver vara drivende och engagerad i det du gör samtidigt som tempot stundtals är högt och som kan arbeta självständigt efter uppsatta mål och ramar kan passa bra i denna roll! Förmåga till prioritering och samarbete kommer att vara nyckeln till effektivitet i din vardag!

Övrigt / Other

Uppdraget planers att tillsättas omgående och pågå under sommaren
Är detta något för dig? Välkommen att fylla i din ansökan genom att bifoga CV och personligt brev via länken nedan. Intervjuer kommer att ske löpande. Vid frågor, är du välkommen att kontakta Ellinor Danielsson eller Sandra Jonsson på Inhouse.

Om Inhouse / About Inhouse

INHOUSE verkar inom People Management som innefattar bemanning/rekrytering, verksamhetsutveckling och kompetensutveckling inom fem affärsområden; Ekonomi, Kommunikation, HR , Administration och Management Consulting.

Tekniskt problem med din ansökan?

För både Mac och PC användare rekommenderas Google Chrome som webbläsare vid registrering och användning av Inhouse webbtjänster. Vid registrering får inte användarnamnet innehålla blanksteg, @, !, ? eller andra tecken förutom bokstäver och siffror.

Vid ett Tekniskt Problem med din ansökan kontaktas Daniel Lazar på
08-52 22 33 25 eller info@inhouse.se

För frågor gällande tjänsten/uppdraget kontaktas ansvarig rekryteringskonsult.

Välkommen!

Publiceringsdatum
2014-05-13

Arbetstider och omfattning
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-05-25
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 854
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sandra Jonsson 08-522 233 39
Ellinor Danielsson 0704315018

Företag
Inhouse AB

Adress
Inhouse AB
Grev Turegatan 30
11438 Stockholm

Kontorsadress
Grev Turegatan 30, Stockholm

Jobbnummer
1873223

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Inhouse AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Inhouse AB: