Ekonomiassistent Till Söderort Med Omgående Start

Resultat i Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Botkyrka
2025-09-16


Visa alla ekonomiassistentjobb i Botkyrka, Salem, Ekerö, Huddinge, Södertälje eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Resultat i Sverige AB i Botkyrka, Huddinge, Södertälje, Stockholm, Solna eller i hela Sverige

Är du en erfaren Ekonomiassistent ledig för ett uppdrag per omgående? Vi erbjuder nu ett längre uppdrag där du får bidra med din kompetens i en internationell miljö. Till vår kund söker vi nu en prestigelös, flexibel och kommunikativ Ekonomiassistent för ett uppdrag på cirka 12 månader. Du kommer att bli en viktig del av ekonomiavdelningen under din uppdragsperiod.

Publiceringsdatum
2025-09-16

Om företaget
Vår kund är ett är ett dynamiskt och internationellt företag med ett starkt fokus på kvalitet och service. Bolaget har sitt huvudkontor i Norsborg, hit tar du dig enklast med bil - de erbjuder gratis parkering - eller kollektivt med tunnelbana och buss.

Arbetsuppgifter
Som Ekonomiassistent kommer du att ingå i ekonomiavdelningen bestående av tre personer.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
• Kundreskontra
• Inbetalningar i olika valutor
• Påminnelsehantering
• Avskrivningar och periodiseringar
• Intrastat och periodiska sammanställningar
• Avstämningar månadsvis

Profil
Vi söker dig som har flera års erfarenhet som Ekonomiassistent och har arbetat med flera delar i ekonomiflödet. Även om du kommer att ha hand om kundreskontran så behöver du kunna avlasta även på leverantörssidan. Som person är du är noggrann, flexibel och van att arbeta självständigt. Vi söker dig som är nyfiken, gillar att ta ansvar och som vågar ta egna initiativ. Du trivs med att vara en del av ett team och har lätt för att skapa goda relationer både internt och externt.

Har du tidigare erfarenhet av ekonomisystemet Microsoft Business Central är detta starkt meriterande. Du ska även vara flytande i svenska och engelska i både tal och skrift, då mycket kommunikation sker via mail på engelska med bolagets kunder.

Framgångsfaktorer
• Erfarenhet av hela flödet inom kund- och leverantörsreskontra
• God administrativ förmåga och vana att hantera flera uppgifter samtidigt
• Erfarenhet av ekonomisystemet Microsoft Business Central är meriterande
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav

Om företaget
Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på rekrytering och interimslösningar inom Ekonomi, Finans, HR & Lön.
Som anställd hos oss erbjuder vi friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och försäkringar.
För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Linkedin https://www.linkedin.com/company/resultat-i-sverige-ab/

Så ansöker du
START: Omgående
OMFATTNING: Heltid, 100%
PLACERING: Norsborg, Stockholm
LÖN: Enligt överenskommelse
KONTAKT: Gabriella Urban
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2025-09-30

Detta är ett längre konsultuppdrag där du blir anställd hos oss på Resultat AB och uthyrd till vår kund. Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande och tjänsten ska tillsättas omgående. Har du frågor är du välkommen att kontakta Gabriella Urban på 073 - 311 68 62 eller maila gabriella@resultatab.se

Ersättning
Fast l?n

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-10-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "8659".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Resultat i Sverige AB (org.nr 556872-3109), http://www.resultatab.se/

Kontakt
Gabriella Urban
gabriella@resultatab.se
+46 73 311 68 62

Jobbnummer
9510915

Prenumerera på jobb från Resultat i Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Resultat i Sverige AB: