Ekonomiassistent till Ekonomiservice

Gävle kommun, Ekonomiavdelningen / Ekonomiassistentjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gävle kommun, Ekonomiavdelningen i Gävle

Gävle är en kommun i utveckling. Hos oss kan du göra skillnad på riktigt. För alla som bor i Gävle. För Gävle som plats. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb, 7 500 kollegor och goda möjligheter för dig att växa. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen. Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!

Inom Styrning och stöd Gävle befinner du dig i händelsernas centrum. Våra knappt 300 medarbetare jobbar med saker som är gemensamma för alla inom Gävle kommun. Vi ser helheten, samordnar arbetet mellan sektorerna och ansvarar för den strategiska utvecklingen på övergripande nivå. Hos oss jobbar du nära politikerna och vet ofta först vad som är på gång. Tillsammans gör vi Gävle hållbart och utvecklande!

Ekonomiavdelningen är en av sektor Styrning och stöd Gävles sju avdelningar. Verksamheten omfattar ekonomisk styrning, ledning, uppföljning och inköpsfrågor.




Publiceringsdatum
2020-03-02

Arbetsuppgifter
Ekonomiavdelningen består av tre enheter och tjänsten återfinns på enheten Ekonomiservice. Ekonomiservice ansvarar för kommunens övergripande redovisning samt handhar kommunens och kommunkoncernens samordnande funktioner inom ekonomisystem, reskontror, bank och finansiering.

Avdelningen erbjuder omväxlande och intressanta arbetsuppgifter som ger goda möjligheter till egen utveckling. Om du är en nyfiken och ambitiös person som har en stark vilja att utvecklas inom ekonomi och redovisning i en stor organisation så har vi jobbet för dig!

I nära samarbete med kollegor inom finansgruppen jobbar du med följande uppgifter:

Huvuduppgiften är bokföring av dagliga in- och utbetalningar samt manuella betalningar. Inom gruppen hanteras bland annat även momsdeklarationer, skattekonto, avstämningar och administration av betalkort, swish och andra betalningsrutiner.

Gruppen har en central funktion inom kommunkoncernens ekonomihantering. Arbetet innebär mycket kontakter med medarbetare inom kommunen, men även externa kontakter i form av banker, företag, myndigheter och privatpersoner.

I tjänsten ingår även övrigt förekommande arbetsuppgifter på en ekonomiavdelning.



Kvalifikationer
För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha minst ett (1) års eftergymnasial utbildning med inriktning mot redovisning/ekonomiadministration alternativt ha en gymnasieutbildning i kombination med minst fem års erfarenhet inom redovisning/ekonomiadministration. Du behöver också tala och skriva flytande svenska.

Oavsett utbildningsbakgrund ser vi det som meriterande om du har arbetslivserfarenhet inom området och gärna även har arbetat i UBW/Agresso. Skulle det dessutom vara i en offentlig verksamhet är det ett extra plus.

Som person lägger vi stor vikt vid att du har förmågan att arbeta med andra människor; att lyssna, visa empati och respekt. Du är prestigelös och anpassar dig genom att hålla fokus på det gemensamma målet.

Dessutom har du förmågan att planera och organisera ditt arbete. Du har lätt för att sätta upp mål och slutför det som påbörjats och håller deadlines. Vid hektiska perioder hanterar du dem på ett konstruktivt sätt och bibehåller ett gott humör även vid press och motgångar. Du har förmågan att acceptera och lära av kritik och har lätt att anpassa dig till förändrade förhållanden.

Till sist ser vi gärna att du har förmågan att noggrant analysera och bedöma olika typer av data för att dra väl genomtänkta slutsatser samt för att skapa fungerande lösningar.



ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Offentliga Jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2020-05-18 , upphör: 2021-06-11 Anställningen är ett vikariat för mammaledighet.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-03-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Gävle kommun, Ekonomiavdelningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C35854".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Gävle kommun (org.nr 212000-2338)

Arbetsplats
Gävle kommun, Ekonomiavdelningen

Jobbnummer
5127184

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gävle kommun, Ekonomiavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gävle kommun, Ekonomiavdelningen: