Ekonomiassistent sökes till spännande bolag i Solna

SW / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SW i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Har du ekonomirelaterad yrkeserfarenhet inom leverantörsreskontra, och vill jobba brett och lära dig mer om helheten på en ekonomiavdelning? Då kan detta vara tjänsten du söker!?

Publiceringsdatum
2017-07-14

Om tjänsten
SW söker nu för kunds räkning en ekonomiassistent som kommer att vara behjälplig i det löpande arbetet på ekonomiavdelningen. Ditt ansvarsområde kommer att vara leverantörsreskontra för sju olika bolag där du kommer att arbeta med ärendehantering, reseräkningar och diverse administrativa områden.

Vi kan erbjuda dig en spännande och utvecklande roll med en stor variation av uppgifter, där den ena dagen inte är den andra lik. Kunden arbetar med företagstjänster, och sitter i inbjudande lokaler i Solna, med närhet till Mall of Scandinavia.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Denna tjänst innefattar brett arbete inom leverantörsreskontra, inräknat

Inläsning av leverantörsreskontrafakturor från Opus (scanning)
Skicka ut leverantörsfakturor till attestanter
Definitivboka färdigattesterade fakturor
Leverantörsbetalningar via fil och manuellt
Återrapportera betalningarna
Ärendehantering, frågor från attestanter, upplägg/ändring av attestanter
Kontoavstämningsreskontra mot huvudbok
Hantera reseräkningar vid reseräkningssystem
Kontinuerligt utveckla och förbättra rutiner och processer

Lämplig bakgrund
Vi tror att du som söker har:

Ekonomisk utbildning på gymnasienivå eller motsvarande
Minst två års ekonomirelaterad yrkeserfarenhet inom leverantörsreskontra
Kunskaper inom bokföring
Ärendehantering via mejlkö
Goda kunskaper inom Office-paketet och särskilt Excel
Goda kunskaper inom svenska och engelska

Besitter du kunskaper i affärsverktyget AX Dynamics (alt Navision) är detta en merit. Vidare är det meriterande om du har genomgått ett systembyte eller på annat sätt arbetat i en föränderlig miljö. För att trivas i rollen bör du vara lättsam, social och en person som inte rädd för att ta i.

Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag hos SW med start omgående, och som pågår till 2017-11-30. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är dagtid. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Alexandra Koblet Olsson, 076 647 16 44.

Konsult hos SW
Som konsult hos SW är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. SW är kollektivavtalsanslutna och erbjuder förmåner som exempelvis friskvårdsbidrag och rabatt på gymkort.

Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Våra konsultchefer arbetar i nära samarbete med dig och coachar dig i din fortsatta karriär.

SW är ett nischat bolag, specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet inom tjänstemannasektorn. Vårt engagemang definieras av kreativitet, nyfikenhet och ett mänskligt fokus. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi/finans, kundservice, kontor/administration, HR, försäljning/marknad, IT och teknik.

Läs mer på www.sw.se (http://www.sw.se/) och gilla oss på Facebook (http://www.facebook.com/StudentWorkers)!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Alexandra Koblet Olsson Mob: 076 647 16 44

Företag
SW

Adress
SW
Humlegårdsgatan 20
10391 Stockholm

Kontorsadress
Humlegårdsgatan 20, Stockholm

Jobbnummer
3605699

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SW

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SW: