Ekonomiassistent sökes till Alingsås!!

Experis AB / Ekonomiassistentjobb / Alingsås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Alingsås, Ale, Vårgårda, Lerum, Bollebygd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Alingsås, Ale, Vårgårda, Lerum, Härryda eller i hela Sverige

Till vår kund i Alingsåsområdet söker vi en ekonomiassistent inom kundreskontra. Du blir anställd av Experis, uthyrd till kunden och för rätt person övergår konsultuppdraget till en anställning hos kunden. Uppdraget är på heltid och startar omgående eller enligt överenskommelse.

Publiceringsdatum
2019-01-02

Dina arbetsuppgifter
Tjänsten innebär att du arbetar i ett team som hanterar den dagliga driften inom kundreskontran, mestadels administrativt ekonomiarbete av transaktionskaraktär. Arbetet utförs på ett systematiskt sätt och följer uppsatta riktlinjer och policys, i rollen är det viktigt att man förstår processen och kan utvecklas i sin roll samt tillföra mervärde i form av förbättringar mm.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter på kundreskontra:
-Matchning av inbetalningar
-Kreditbedömningar av slutkunder
-Släpp av kreditspärrade order
-Kontakt med slutkunder och kundtjänstavdelningar
-Uppföljning av reskontra
-Skapande av betalningspåminnelse och räntefakturering
-Medverka aktivt till att stänga eventuella luckor och att föreslå åtgärder till ständig förbättring och standardisering
-Ansvara för att arbeta enligt beslutad process

Vem söker vi till denna tjänst?
Du har goda kunskaper inom reskontraprocessen. Vidare har du erfarenhet av operativt administrativt ekonomiarbete och/eller som minst utbildning på högskolenivå inom ekonomi. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Du har god kunskap i IT och MS Office och du bör tidigare ha arbetat i något större affärssystem.

Viktiga egenskaper i denna tjänst är att du har god serviceförmåga, såväl mot interna som externa kontakter. Du är också strukturerad, noggrann och bekväm med förändringar och ser det som en möjlighet till utveckling.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och intresse för tjänsten.

Vad kan vi erbjuda dig?
Som konsult hos Experis får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal.
Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Du blir anställd på 100% av Experis och uthyrd till kunden som ligger i Alingsås. Du arbetar måndag till fredag, kontorstider.
Du startar omgående eller enligt överenskommelse. Då tjänsten genererar en anställning hos kunden är det en stor fördel om man bor i Alingsåsområdet.


Är detta jobbet för dig?
Du söker tjänsten via ansökningslänken med registrerat och uppdaterat CV. Vid frågor är du välkommen att kontakta Fredrik via e-post freido@manpower.se eller direktnummer 033-237043.
Vi arbetar med löpande urval och ber om din ansökan snarast då tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdatum som är den 2019-01-13.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-16
Ange följande referens när du ansöker: 3b1733e7-48ba-
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Fredrik Idoffsson fredrik.idoffsson@manpower.se +33237043

Företag
Experis AB

Adress
Experis AB
44132
44132 1489

Kontorsadress
Sveagatan 8 Alingsås

Jobbnummer
4534293

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: