Ekonomiassistent på halvtid till IT-företag i Solna
Andara / Ekonomiassistentjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Andara i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Under ett föräldravikariat söker vi en ekonomiassistent som kan arbeta halvtid på ett servicemedvetet IT-företag med toppfräscht kontor intill Solna station.
Vår kund är en pålitlig IT-partner och ett företag med hög kompetens kombinerat med härlig energi som smittar av sig. När du stiger in på kontoret kommer du fort att märka att de värnar om sina medarbetare. Runt 90 medarbetare arbetar idag på kontoret.
Publiceringsdatum2018-08-31Dina arbetsuppgifterSom ekonomiassistent kommer du att få ett varierande och omväxlande arbete på företagets ekonomiavdelning. Ekonomi- avdelningen består av 5 medarbetare och du kommer att rapportera till ekonomichefen.
I ansvarsområdet kan till exempel följande arbetsuppgifter ingå:
• Kundreskontra
• Leverantörsreskontra
• Löpande bokföring
• Avstämningar
• Rapportering
• Momsredovisning
• Periodiseringar och avskrivningar
KvalifikationerVi söker dig som har minst en gymnasieutbildning, gärna inom ekonomi och några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom ekonomi och redovisning. Det är ett krav att du ska ha erfarenhet av affärssystemet Navision. Det är meriterande om du har erfarenhet från IT- eller telekombranschen.
• Goda kunskaper i Excel är ett krav
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav
Dina personliga egenskaperVi söker efter en självgående och driven person som snabbt kan sätta sig in i nya arbetsuppgifter och system. Du är en noggrann och pålitlig person som har en god social kompetens och är flexibel. Du är van att arbeta mot deadlines och levererar alltid med hög kvalitet på utsatt tid. Sist men inte minst så är du nyfiken och intresserad av att lära nytt.
Mer om tjänsten
Uppdraget är ett konsultuppdrag under en föräldraledighet på cirka 4,5 månader och du kommer att bli anställd hos oss på Andara.
• Tillsättning: mitten av september fram till 31 januari 2019
• Omfattning: halvtid, 50%
• Placering: Solna, intill Solna station med goda kommunikationer
Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på
linda.gadd@andara.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.
För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varför jobba med oss?
På Andara sätter vi våra medarbetares karriärmål i fokus och vårt mål är att bygga varaktiga relationer. Med ett långsiktigt engagemang bidrar vi till att skapa balans i arbetslivet, framför allt genom att lyssna på våra medarbetare, varandra och våra kunder.
• AnställningsförmånerVi erbjuder marknadsmässiga löner och semesterersättning. Din anställning omfattas givetvis även av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension och friskvårdsbidrag.
• Medryckande medarbetaraktiviteterVi är måna om att du ska känna dig delaktig. Därför anordnar vi regelbundet varierande och roliga aktiviteter för våra medarbetare.
• Hos oss blir du sedd och hördVi finns alltid tillhands för att stötta, coacha och ge råd till dig som medarbetare. Vi jobbar flexibelt tillsammans med dig och håller tät kontakt för att du ska trivas och utvecklas på bästa sätt.
Varaktighet, arbetstid
Deltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-09-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLinda Gadd
linda.gadd@andara.se 072-019 92 09
FöretagAndara
AdressAndara
Järnvägsgatan 36
13154 Nacka
KontorsadressJärnvägsgatan 36, Nacka
Jobbnummer 4322567
Observera att sista ansökningsdag har passerat.