Ekonomiassistent/Ordermottagare (Frontdesk) söke

Adecco Sweden AB, Göteborg / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB, Göteborg i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Lerum, Härryda eller i hela Sverige

Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner. I Sverige har vi ca 50 kontor och 5000 anställda. Globalt så sysselsätter vi runt 700 000 personer varje dag och ger ca 3 miljoner människor jobb under ett år. Våra verksamhetsområden är Recruitment, Outsourcing, Staffing Services och Human Capital Solutions. Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag.
Adecco Göteborg Finance & Legal är ett affärsområde med tjänster hos kunder inom bank- och försäkringsbranschen, hos finansbolag, advokat- och juristbyråer samt på olika ekonomiavdelningar, finansavdelningar och juristavdelningar.
Nu söker Adecco Finance & Legal en Ekonomiassistent/Ordermottagare för ett längre uppdrag hos en kund på Hisingen!

Publiceringsdatum
2008-09-26

Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent/ordermottagre kommer du att arbeta med att;
• Ta emot och besvara alla ärenden (Ordrar, reklamationer, statusfrågor, leveransfrågor)
• Hantera ordrar där kunskap finns. Annars hänvisning till projektsupport
• Registrera order och bekräfta order.
• Skicka vidare inregistrerade ärenden för hantering till Inköp och Lager
• Fakturera ordrar
• Följa upp kundfordringar
• Genomföra kreditkontroll
• Kundregistrering
• Inköp av kontorsmaterial
• Attest/kontering av leverantörsfakturor
• Var tydlig och korrekt i alla kommunikationer med kunden och internt

Erfarenheter
Tidigare utbildning inom ekonomi
Tidigare arbetslivserfarenhet inom ordermottagning eller liknande serviceuppgifter
Goda kunskaper i det engelska samt i det svenska språket är ett krav
Goda kunskaper i PC & MS Office miljö

Dina personliga egenskaper
Du bör vara en självgående, driven och positiv person som kan arbeta med god struktur.
Det är mycket viktigt att du är serviceinriktad och att du ser möjligheter före problem.
Fakta om anställningen
Tjänsten som ekonomiassistent/ordermottagare ska tillsättas omgående och kommer därefter att pågå löpande. Uppdraget avser heltid med sedvanliga kontorsarbetstider. Som konsult hos oss på Adecco är du tillsvidareanställd i Adecco Sweden och jobbar via olika uppdrag som matchar din kompetens.
Ansök
Du är välkommen att ansöka så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida www.adecco.se och ansöker därifrån.
Vid frågor om tjänsten kontakta Liina Haablahe på tel: 031 720 72 81
Välkommen att söka!

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-10-13

Kontakt
Liina Haablahe, Rekryteringsansvarig, 031 720 72 81

Företag
Adecco Sweden AB, Göteborg
Företagspresentation

Adress
Adecco Sweden AB, Göteborg
41105 Göteborg

Kontorsadress
S:t Eriksgatan 3
Göteborg

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 031-725 45 00
Faxnummer: 031-7254593
E-postadress: gothenburg@adecco.se

Jobbnummer
320267

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB, Göteborg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB, Göteborg: