Ekonomiassistent och Löneadministratör i samma person

serveOffice ab / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos serveOffice ab i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

serveOffice erbjuder konsulttjänster inom bemanning, rekrytering, redovisning samt löner/HR. Företaget etablerades 1991 och vi är idag 50 anställda. Vi är auktoriserade via Bemanningsföretagen och anslutna till SRF. Läs gärna mer om oss på www.serveoffice.se
Liselotte Lööf AB är ett familjeföretag där ägarna deltar aktivt i det dagliga arbetet. Verksamheten består av avfallshantering och återvinning för hushåll och industrier, yttre och inre renhållning, klottersanering, markvård och snöröjning, spårbevakning samt uthyrning av lokförare. Vår omsättning är ca 180msek och vi har ca 200 anställda.Besök gärna vår hemsida www.liselotteloofab.se
Till vårt huvudkontor på Norra stationsgatan i Stockholm söker vi nu dig som är
Ekonomiassistent och löneadministratör i samma person
Ditt uppdrag
Som ekonomiassistent och löneadministratör ger du service genom dagliga interna och externa kontakter. Inledningsvis kommer du att arbeta 50/50 ekonomi/lön. Efter ca 6 månader övergår du till att arbeta enbart med ekonomiassistentuppgifter samt att fungera som backup gällande löneadministrationen. Du arbetar i team tillsammans med ekonomichefen och personalchefen. Dina arbetsuppgifter innefattar:
• Kund-och leverantörsreskontra
• Bokföring av kundinbetalningar
• Betalning av leverantörsfakturor
• Kontering
• Fakturering
• Löpande bokföring
• Kassa- och bankärenden
• Avstämningar
• Kreditbedömning
• Dagliga interna och externa kontakter
• Delaktig i resultatrapporter
• Samarbete med ekonomichefen
• Vård av personalregister
• Löneadministration
• Rapporter
• Bokföringsunderlag
• Skriva intyg, betyg, arbetsgivarintyg mm.

Publiceringsdatum
2008-10-22

Kvalifikationer
Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom både ekonomi och lönehantering. Du är engagerad i din roll, strukturerad, och ansvarsfull och tycker om att ge god service.
Du är van att tolka kollektivavtal samt att arbeta i något ekonomi-och lönesystem. Vi arbetar med Visma Lön och Hogia ekonomisystem, dock krävs ej erfarenhet av just dessa system. Vidare vill vi att du har goda kunskaper i Officepaketet, främst Excel och Word.
Vi erbjuder dig                                                                                                                          Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning, tillträde 1 januari 2009. Våra arbetstider är 8-17, måndag till fredag. Som medarbetare hos oss har du rikskuponger och subventionerat träningskort. Vi erbjuder dig en spännande tjänst i ett expansivt och trevligt familjeföretag. Välkommen!

Så ansöker du
I denna rekrytering samarbetar vi med serveOffice. För frågor kring tjänsten, välkommen att kontakta Iréne Lavesson, Rekryteringskonsult, 08-594 69 716.
Du ansöker via länken nedan samt bifogar CV och ett personligt brev.
Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Tillsvidareanställning Heltid

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-11-21
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Iréne Lavesson, 08-59469716

Företag
ServeOffice AB

Adress
ServeOffice AB
Box 617
19126 Sollentuna

Jobbnummer
338347

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från serveOffice ab

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos serveOffice ab: