Ekonomiassistent med norska kunskaper till NCC

Hero AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Ta chansen att arbeta med ekonomi inom ledande koncern!

Publiceringsdatum
2011-05-19

Företaget
NCCs vision är att vara det ledande företaget i utvecklingen av framtidens miljöer för arbete, boende och kommunikation. De jobbar med att ständigt förnya byggbranschen och skapa bästa tänkbara arbetsmiljö för sina anställda.
NBS (NCC Business Services) är ett Shared Service Center som levererar tjänster inom ekonomi och lön för nordiska bolag inom NCC-koncernen. NBS har ca 100 medarbetare som arbetar i processorienterade team.
Om jobbet
Du kommer att arbeta i ett team som hanterar leverantörsfakturor och då främst mot bolagets norska kunder. Du arbetar med hela flödet från att ta emot fakturor, utreda dem och sedan skicka vidare dessa för kontering och attestering. Vidare kommer du att arbeta med representation, momshantering och i viss mån bokföring. En stor del av arbetet utgörs av support där du kommer att arbeta med telefon och mail för att svara på faktura- och ekonomifrågor på leverantörssidan.
Möjligheter
På NCC erbjuds du en plats i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas. Detta är bidragande orsaker till att de har många nöjda och stolta medarbetare.

Kvalifikationer
Utbildning motsvarande gymnasieekonom och datorvana är grundkrav. Du bör ha minst 1 års praktisk erfarenhet från redovisningsmiljö på större företag och inom olika processer. Vi ser gärna att du har kännedom om norska bokföringsregler och avdragsrätt. Du bör också ha erfarenhet av något bokföringssystem och det är meriterande om du tidigare har arbetat med leverantörsfakturaflöden i Norge. Då arbetet innebär mycket kontakter och telefonsupport till NCCs interna kunder och externa leverantörer krävs goda språkkunskaper i norska, svenska och engelska.
Personliga krav
Som person har du god social kompetens samt är kommunikativ och serviceminded. Du har stor ansvarskänsla och är strukturerad och noggrann i ditt arbete. Då perioder med hög arbetsbelastning kan förekomma är det även viktigt att du är stresstålig.
Arbetstider, omfattning och tillträde
Arbetet är på heltid under kontorstider med tillträde snarast. Detta är en rekrytering vilket innebär att du blir anställd av NCC.
Sök jobbet
Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan.
http://www.hero.se/registrera.php?mtrpage=assignment&mtrid=124
Har du frågor besvaras dessa av ansvarig rekryterare Viktoria Berg på telefon 08-400 25 860 alt. viktoria.berg@hero.se .
Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering inom kompetensområdena IT/Data, Ekonomi och Kontor/Kundservice. Du kan få arbete i olika omfattningar. Allt från extrajobb och deltid till heltid och direktrekryteringar till företag.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-06-18
Ansökan sker via företagets webbplats.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Viktoria Berg, Rekryterare, 08-400 25 860, viktoria.berg@hero.se

Företag
HERO AB

Adress
HERO AB
BJÖRNNÄSVÄGEN 21
11419 STOCKHOLM

Kontorsadress
BJÖRNNÄSVÄGEN 21
STOCKHOLM

Jobbnummer
939218

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hero AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hero AB: