Ekonomiassistent Med Kontorsansvar Till Lemo

Hero AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2022-05-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent Med Kontorsansvar Till Lemo" (publicerad 2022-05-18) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vill du ha möjligheten att arbeta i ett familjärt bolag med breda och varierande arbetsuppgifter? Då kan detta vara rollen för dig!

Publiceringsdatum
2022-05-13

Företaget
LEMO är erkänd som ledande inom design och tillverkning av kundanpassade förbindningslösningar. LEMO skapades 1946 och har för närvarande över 1800 anställda i Schweiz och inom sina 19 dotterbolag över hela världen. LEMO och dess dotterbolag REDEL, NORTHWIRE och COELVER har åtagit sig att tillhandahålla anslutningslösningar, som förlitar sig på sin spetskompetens och specialiserade distributionsnätverk, för att uppfylla kundernas krävande förväntningar i över 80 länder runt om i världen. LEMO:s högkvalitativa Push-Pull-kontakter finns i en mängd utmanande applikationsmiljöer, inklusive medicinsk, industriell kontroll, test och mätning, audio/video och telekommunikation. I Sverige sysselsätter bolaget 9 medarbetare. Läs gärna mer om LEMO här: www.lemo.com.

Om rollen

I rollen som ekonomiassistent med kontorsansvar kommer du att få arbeta med breda och varierande arbetsuppgifter inom ekonomi och kontorsadministration. Du ansvarar bland annat för hela flödet inom kund- och leverantörsreskontra, bankavstämningar samt redovisning. Rollen innebär även ansvar för kontorets administration och att koordinera flöden och processer. Du agerar spindeln i nätet och ser till att daglig drift för kontoret flyter på enligt rutiner samt ansvarar för bl.a. kontorsinköp, inkommande samtal från bolagets växeltelefon samt medverkar i planering och uppföljning kring mässor och andra marknadsaktiviteter.

Exempel på arbetsuppgifter är

• Kund och leverantörsreskontra
• Bank-/kontoavstämningar
• Löpande bokföring
• Hantera leverantörsbetalningar
• Kontorsadministration

Om dig

Vi söker dig som har 1-3 års erfarenhet av ekonomirelaterade arbetsuppgifter, kanske från en roll som ekonomiassistent sedan tidigare. Du har tidigare arbetat med kund- och leverantörsreskontra samt har erfarenhet av digitala ekonomisystem och Excel. Som person är du relationsskapande, lösningsorienterad och initiativtagande. Det är även viktigt att du är strukturerad, kvalitetsmedveten och ordningsam i ditt arbete samt värderar samarbete i grupp. Vi lägger stor vikt vid personlighet i denna rekrytering. Vidare ser vi att du trivs i ett mindre bolag med dynamiska processer och familjär stämning. Du har god dator- och systemvana samt talar och skriver flytande engelska och svenska.

Kvalifikationer
• 1-3 års erfarenhet av ekonomi
• God dator- och systemvana
• Flytande i engelska och svenska

Tillträde, omfattning och anställning

Bolaget har sina lokaler i norra Stockholm. Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Arbetstiderna är kontorstider måndag till fredag och fördelas på en 38 timmars arbetsvecka. Detta är initialt ett konsultuppdrag på 6 månader där du är anställd av Hero med goda möjligheter till förlängning.

Hur söker du?

Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen "ansök" längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Amanda Wyser på amanda.wyser@hero.se.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

We are heart working"

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Hero AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Hero AB (org.nr 556797-2533), http://www.hero.se

Arbetsplats
Hero

Kontakt
Amanda Wyser
amanda.wyser@hero.se
072 991 88 58

Jobbnummer
6645065

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hero AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hero AB: