Ekonomiassistent, kundreskontra till Onninen i Örebro
Personalpoolen Mellansverige AB / Ekonomiassistentjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Personalpoolen Mellansverige AB i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Onninen erbjuder grossist-, logistik- och distributionstjänster inom belysning, elnät, gas, industri, kyla & AC, telekom, VA och VVS. Våra kunder representeras främst av entreprenörer och installatörer, industriföretag, energibolag och deras entreprenörer, offentliga organisationer samt återförsäljare.
Koncernens sammantagna produktsortiment uppgår till ca 200 000 artiklar från marknadens ledande leverantörer. Onninen har två egna varumärken; Onnline (för professionella användare) samt Opal (för konsumenter).
Onninen grundades 1913 i Finland. Sedan 1 juni 2016 är Onninen AB en del av Kesko-koncernen som även äger K-Rauta. I Sverige har Onninen cirka 300 medarbetare runt om i landet och under 2016 var omsättningen knappt 2 miljarder kronor.
Ekonomiassistent, kundreskontra till Onninen i Örebro
Vi söker nu en ny kollega till vårt team inom kundreskontra, som ekonomiassistent. Som ekonomiassistent på Onninen erbjuds du ett roligt och omväxlande arbete i vårt företag. Du kommer att arbeta på Örebrokontoret på Stubbengatan 2.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i vårt kundreskontra-team som består av 3 personer. Tjänsten innebär att du kommer att ta ansvar för delar av våra kundfakturor, påminnelsehantering och räntefakturering. Du har övergripande förståelse för samtliga processer som finns inom kundreskontra. Har du tidigare arbetat i ekonomisystemet SAP, så är det meriterande. Arbetsbelastningen varierar, kan under vissa perioder vara hög.
Arbetsuppgifterna består bland annat av:
• Support/kommunikation till kunder, samarbetspartners, banker och egna säljare
• Inläsning/registrering av kundinbetalningar
• Bevaka kundernas "rating" mm
• Dröjsmåls - räntefakturering
• Avstämningar av kundreskontrakonton
• Bokföring av kundförluster
• Underhåll av kundregister
• Arkivering av originalhandlingar - ställda säkerheter m m
Vi söker dig som:
• Har eftergymnasial utbildning inom ekonomi, alternativt motsvarande kunskaper och flerårig erfarenhet av att arbeta med kundreskontra
• Är engagerad, initiativrik och har en positiv inställning
• Är bekväm i både svenska och engelska i såväl tal som skrift
• Är snabblärd, noggrann, flexibel och har lätt för att samarbeta med andra personer
Onninen AB har som policy att tillämpa provanställning vid nyanställningar.
Låter det här som en tjänst för dig?
Eller har du kanske frågor om tjänsten? Du är välkommen att ringa till rekryteringskonsult Åsa Quarfordt på Personalpoolen Mellansverige AB på telefon 019 - 12 60 49. Din ansökan med personligt brev och Din CV vill vi ha snarast, dock senast 28 januari 2018. Tjänsten ska tillsättas så snart det är möjligt. Urval kan därför komma att ske under ansökningstiden. Ansöker gör du via vår hemsida
www.personalpoolen.se/lediga-jobbVaraktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2018-01-11ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-01-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPersonalpoolen Mellansverige AB
AdressPersonalpoolen Mellansverige AB
Engelbrektsgatan 8
70142 ÖREBRO
KontorsadressEngelbrektsgatan 8 70142 ÖREBRO
Jobbnummer 3898716
Observera att sista ansökningsdag har passerat.