Ekonomiassistent / Kundreskontra / Leverantörsreskontra - Bravura Sverige AB - Ekonomiassistentjobb i Göteborg
Ekonomiassistent / Kundreskontra / Leverantörsreskontra
Bravura Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Göteborg

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!


Publiceringsdatum
2021-03-09

Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag till en början med ambitionen för en överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att företaget har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och företaget en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget
Bravura söker för kunds räkning en ekonomiassistent. Företaget är ett stort internationellt bolag inom IT med kontor i fyra regioner.


Dina arbetsuppgifter
I denna roll arbetar du med brett ekonomiarbete och du tillhör företagets ekonomiavdelning. Exempel på arbetsuppgifter är att hantera fakturering till kunder, via order och manuell fakturering, uppföljning av förfallna fodringar, påminnelse- och räntefakturering. Du arbetar såväl med löpande bokföring, leverantörs- och kundreskontra, kontering och avstämning av alla transaktioner. Utöver dessa arbetsuppgifter är du även delaktig och en viktig del i företagets processutveckling och effektivisering.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

* Eftergymnasial utbildning
* 1-2 års erfarenhet av en liknande roll som ekonomiassistent inom kund- och eller leverantörsreskontra
* God systemvana inom Visma Business, Readsoft och Medius är meriterande
* Flytande i svenska och engelska, tal och skrift
* Goda kunskaper i Excel
* Grundläggande kunskaper i redovisning är meriterande

Du är en person som tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att strukturera och prioritera rätt saker. Du är genuint engagerad att ge den bästa servicen till såväl kunder som dina kollegor. Vidare är det viktigt för dig att vara noggrann med detaljer i det dagliga arbetet och du lämnar inget ogjort. Därtill ser vi att du har ett systemintresse och drivs av att utveckla rutiner och processer.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Göteborg
Lön: Enligt övernskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Ekonomiassistent, ekonomi, assistent, redovisning, löpande redovisning, redovisningsassistent, reskontra, leverantörsreskontra, kundreskontra, bokföring, löpande bokföring, månadsbokslut, fakturahantering, utlägg, heltid

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-03-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Jobbnummer
5616930

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: