Ekonomiassistent Kundreskontra
Sundsvalls kommun Servicecenter / Ekonomiassistentjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Sundsvall,
Timrå,
Mark,
Härnösand,
Nordanstig eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sundsvalls kommun Servicecenter i Sundsvall Servicecenter är en ny organisation som kommer att starta upp i maj 2015. Det är en förvaltning under kommunstyrelsen och kommer i ett första läge omfatta ca 150 personer och kommer att leverera tjänster inom IT, HR och Ekonomi till alla inom Sundsvalls Kommunkoncern, både de kommunala bolagen och Sundsvalls kommunförvaltning.
Servicecenter är en förvaltning inom Sundsvalls kommun. Verksamheten kommer initialt att bestå av drygt 130 medarbetare i ett första skede och leverera tjänster inom IT, HR och Ekonomi till Sundsvalls kommun och de kommunala bolagen. Servicecentret erbjuder utvecklande arbetsuppgifter i en stimulerande miljö. Här finns det möjligheter för dig som anställd att rotera mellan arbetsuppgifter såväl som att specialisera sig inom olika processer. Problemlösning och förbättringsarbete är viktiga delar i det dagliga arbetet. Lean är vårt gemensamma och visualiserande arbetssätt. Genom att kartlägga de processer vi jobbar i och lyfta fram förbättringsåtgärder på tavlor på väggen blir alla delaktiga och arbetet går snabbare framåt. Vi möts i arbetsgrupper vid tavlorna och kommer gemensamt fram till nya åtgärder och prioriteringar. Som ekonomiassistent, kundreskontra arbetar du både självständigt och i grupp med bland annat fakturering och kredithantering,
inbetalningshantering och löpande redovisning. Befattningen ställer stora krav på noggrannhet, ordningssinne, servicekänsla och effektivitet. Det ses som en merit att du kan arbeta i de olika processerna. Du förväntas också följa kommunkoncernens regler, visioner och förhållningssätt. Kompetenskrav: o Gymnasiekomptetens med inriktning inom ekonomi eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig o Erfarenhet inom minst ett ekonomisystem o Kunskaper i MS Officeprogrammen krav Excel och Word o Erfarenhet av redovisning o Erfarenhet eller utbildning inom området o God kommunikativ och pedagogisk förmåga o God förmåga till samarbete och samverkan o Meriterande med erfarenhet av fördjupade systemadministrativa arbetsuppgifter Huvudsakliga arbetsuppgifter: o Fakturering och kredithantering o Inbetalningshantering o Samordning av kravrutiner o Löpande redovisning o Utveckla arbetet genom ständiga förbättringar Personliga egenskaper: o Resultatinriktad,
initiativrik och ansvarstagande o God social förmåga o God samarbetsförmåga o Du tycker om att ha många kontakter och bidrar till ett trevligt arbetsklimat o God kommunikativ och pedagogisk förmåga. Anställningsformen är allmän visstidsanställning till 30 april 2016 med möjlighet till förlängning. Kontaktpersoner Sara Büttner sektionschef Kundreskontra 073-2756224,
sara.byttner@sundsvall.se och Axel Hellhoff avdelningschef ekonomi 070-1835314,
axel.hellhoff@sundsvall.se . Fackliga företrädare Robin Fångsjö Vision, telefon: 060 - 19 19 88,
robin.fangsjo@sundsvall.se . I Sundsvalls kommun arbetar vi aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrund och erfarenheter. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sundsvalls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons. Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
40 månadslön
Publiceringsdatum2015-06-08Ersättningmånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-06-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAxel Hellhoff +46 0701835314
axel.hellhoff@sundsvall.seFöretagSundsvalls kommun Servicecenter
AdressSundsvalls kommun Servicecenter
Norrmalmsgatan 4
85185 Sundsvall
KontorsadressNorrmalmsgatan 4
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2328293
Observera att sista ansökningsdag har passerat.