Ekonomiassistent för långsiktig möjlighet!
Newr AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Newr AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Järfälla eller i
hela Sverige Nu söker vi en ekonomiassistent till en av våra uppdragsgivare för en långsiktig möjlighet!
Om rollen
Denna roll som ekonomiassistent ger dig möjligheten att utmana och utveckla dina ekonomiaska erfarenheter och kunskap. Du har en allsidig och central roll inom redovisningsfunktionen där du dagligen samarbetar nära andra avdelningar för en ökad effektivitet och för att skapa bättre processer. Här får du möjligheten att bli en viktig pusselbit i ekonomifunktionen där teamet du ingår arbetar för att utveckla och stärka varandra.
Rollen innebär vidare ett stort ansvarstagande där du förväntas leverera i tid och se till att rätt förutsättningar finns för att du och dina kollegor ska kunna utföra ert arbete på bästa möjliga vis. För att lyckas i rollen behöver du även hålla dig uppdaterad och informerad kring nya regler och lagar samt arbeta efter den policy som gäller inom bolag/koncern.
Exempel på dina dagliga arbetsuppgifter:
• Ansvara för ärendehanteringssystem
• Leverantörsreskontra; granskning, registrering, matchning, kontering och periodisering av fakturor
• Kundreskontra; inbetalningar, påminnelse och kravhantering samt fakturering
• Stötta financial controller med balansräkningar
• Driva och vara delaktig i utvecklingsprojekt
• Övriga administrativa arbetsuppgifter
Detta är en konsultrekrytering där du blir anställd konsult de första 6 månaderna och därefter går det över till en anställning hos uppdragsgivaren, förutsatt att det känns bra för båda parter. Du utgår från deras kontor vid Solna med kontorstider 8-17.
Vi söker dig som
För att vara aktuell för denna roll har du en eftergymnasial utbildning inom ekonomi/finans. Vi ser gärna att du har minst 1 års erfarenhet från ekonomiskt arbete, gärna erfarenhet från både kund- och leverantörsreskontra. Meriterande är om du har ett systemintresse och en inblick i olika stödsystem såsom Power BI och MS Office. Vidare bör du ha goda kunskaper i excell. För denna roll krävs det att du talar och skriver obehindrat i både svenska och engelska.
Som person ser vi att du är driven, nyfiken och engagerad i ditt arbete. Du är på hugget och räds inte av att ha många bollar i luften. Du har lätt för att tar tag i saker och ser till att arbetet blir gjort med hög kvalitet inom deadlines. I rollen är det viktigt att du är noggrann och har en förmåga att vara kritsik och reflekterande när det behövs. Till sist ser vi gärna att du är social samt bidrar till positiv och glad energi i teamet.
Låter detta som en tjänst för dig, ansök redan idag!
Är du redo för din nästa utmaning och tycker att beskrivningen stämmer överrens med dig och din bakgrund? Ansök gärna så snart som möjligt för att öka dina chanser! Vi går igenom urvalet löpande.
Önskar du veta mer om denna möjlighet eller har du någon fråga är du varmt välkommen att höra av dig till ansvarig på Newr - Anna Modin,
anna.modin@newr.se Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-10-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Newr AB (org.nr 559230-2615),
https://newr.se/ Arbetsplats Newr
Kontakt Anna Modin
anna.modin@newr.se Jobbnummer 7732514
Observera att sista ansökningsdag har passerat.