Ekonomiassistent - utvecklande uppdrag

Perido Skills AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Är du en serviceinriktad person med erfarenhet av att arbeta med ekonomiadministration? Vill du ha ett varierande och meriterande uppdrag där du får chansen att jobba både med ekonomiuppgifter och vara ett stöd i det administrativa? Då har vi uppdraget för dig!

Publiceringsdatum
2015-12-03

Beskrivning
Perido söker en ekonomiadministratör för ett spännande konsultuppdrag hos vår kund, ett fastighetsbolag som arbetar på ett kreativt och serviceinriktat sätt för att möta kundernas efterfrågan. Tillsammans med externa tjänsteleverantörer förvaltar cirka 360 kommersiella fastigheter i Sverige och Norge. Tjänsten är placerad på deras kontor som du hittar i de sydöstra delarna av central Stockholm.

I denna varierande roll består arbetet till stor del av administration kring ekonomiavdelningens bankengagemang. Det innebär att du kommer med assistans från ekonomiavdelningen öppna nya bankkonton, göra manuella betalningar av fakturor samt hantera förändringar i kontofullmakter. Vidare kommer du att arbeta med den övriga administrationen från andra avdelningar på huvudkontoret. Där får du exempelvis svara på mail och vidarebefordra frågor till rätt instans, hantera administrationen av firmateckningar gentemot Skatteverket, Bolagsverket och banker i diverse frågor. Viss löneadministration kan även komma att ingå, såsom att samla in tidrapporter, körjournaler och kontrollera lönespecifikationer för delar av organisationen.

Vi tror att du som söker är en noggrann person som har en fingertoppskänsla för administration och som arbetar på ett strukturerat sätt. Vi tror också att du trivs i en roll där du har många bollar i luften och är duktig på att kommunicera med dina medarbetare och tar dig tid att hjälpa dina kollegor i stora som små ärenden.

Tycker du rollen låter intressant? Varmt välkommen med din ansökan!

Kravprofil för detta jobb
• Gymnasieutbildning, gärna med ekonomisk inriktning
• Erfarenhet av ekonomiadministration eller liknande roll
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska

Tjänstens omfattning och tillträde
Heltid, tillträde 11 januari 2016. Uppdragstid till 1 april 2016.

Så ansöker du
Skicka din ansökan med bifogat CV via e-post till rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnummer 12267AK i ärenderaden.

På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemail ( fraga@perido.se ), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Referensnummer för detta jobb
12267AK

Perido

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och vi har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer med kompetensförsörjning och att hjälpa människor att hitta spännande karriärvägar.

Kontaktuppgifter för detta jobb
E-post ansökan: rekrytering@perido.se

Övriga frågor: fraga@perido.se

Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Ange följande referens när du ansöker: 12267
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering@perido.se

Företag
Perido Skills AB

Adress
Perido Skills AB
Stora Nygatan 27
11127 STOCKHOLM

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-545 168 80
E-postadress: rekrytering@perido.se

Jobbnummer
2560665

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido Skills AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido Skills AB: