Ekonomiassistent - sjuklönefakturering

Särnmark Assistans AB / Ekonomiassistentjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Särnmark Assistans AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Särnmark Assistans är en servicepartner inom personlig assistans. Verksamheten startades 1992 av Mikael Särnmark och Cecilia Ekholm. Vi tror på individuella lösningar och på människans förmåga att göra egna prioriteringar. Vår ambition är att göra det möjligt för människor att bestämma över sina liv.
Särnmark har kontor i Stockholm, Linköping, Uppsala och i Visby. I Stockholm sitter vi i trivsamma lokaler i Solna Business Park (Sundbyberg station med t-bana eller pendel) Till kontoret i Stockholm söker vi nu en ekonomiassistent på 50%.
Arbetet som ekonomiassistent med ansvar för sjuklöner innebär att man självständigt ska jobba med hela processen, dvs allt från att ta fram underlag från ekonomi- och lönesystem, sköta kontakter med handläggare på kommunerna, upprätta ansökningar, fakturera, bemöta eventuella avslag samt följa upp att fakturorna betalas. Även om man jobbar självständigt med sjuklöner innebär jobbet en hel del kontakter, både internt med kollegor och externt med kommuner och andra.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som Ekonomiassistent är att tillse att alla sjuklönetimmar som hanteras i lönesystemet faktureras kommunerna i enlighet med de olika rutiner som gäller för olika kommuner. I arbetet ingår också att löpande fylla på och uppdatera kvalitetssäkringen som finns för resp kommun. Arbetet kräver en person som är mycket noggrann, strukturerad och som är van att jobba självständigt med en stark drivkraft. Vidare bör du vara social, öppen och inte vara obekväm med olika typer av personkontakter, såväl inom som utom företaget. Du kommer även att vara behjälplig med arbetsuppgifter inom redovisning och ekonomiadministration
Tjänsten kräver ekonomisk utbildning på gymnasienivå eller motsvarande samt att du har arbetat med fakturering och löner tidigare. Erfarenhet av arbete med affärssystemet Navision och Agda lön är meriterande och du bör prata och skriva svenska flytande.

Publiceringsdatum
2010-09-10

Anställningstyp/arbetstider
Deltid 50%, tillsvidare, med en provanställning första 6 månaderna.
Start from 1 okt (ev lite tidigare om möjligt).
Arbetsplats Solna, arbetstider kl 8-17, lunch en timme.
Viss flextid, friskvårdsbidrag samt kollektivavtal med pensionsavsättningar.
På grund av det stora antalet sökande har vi dessvärre inte möjlighet att besvara telefonsamtal. Om du har några frågor kan du kontakta vår rekryteringsavdelning via e-post rekrytering@sarnmark.se
För att söka tjänsten: bifoga ett personligt brev samt CV och beskriv varför just du passar in på tjänsten.
Vi tar enbart emot ansökan via e-post: rekrytering@sarnmark.se
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi intervjuar löpande och tjänsten ska tillsättas relativt omgående.

Företag
Särnmark Assistans AB
Smidesvägen 7, 3 tr
171 41 Solna
Telefonnummer: 08-505 920 00
Faxnummer: 08-505 920 01

Arbetstider och omfattning
Dag , Deltid , Tidsbegränsad anställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Företag
Särnmark Assistans AB

Adress
Särnmark Assistans AB
Smidesvägen 7, 3tr
17141 Solna

Jobbnummer
730163

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Särnmark Assistans AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Särnmark Assistans AB: