Ekonomiansvarig/Controller börsnoterat konsultföretag - Rekryter

Avanzera Bemanning AB / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera Bemanning AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vårt uppdrag:

Detta är ett hyr/anställ uppdrag vilket innebär att du inledningsvis är anställd hos oss och efter en tid övergår till kunden. Som konsult i Avanzera har du fast månadslön och betald semester.
Kunden är ett konsultföretag (publ) First North. Arbetsplatsen är vid företagets huvudkontor som för närvarande är i Nacka Strand men vid årsskiftet flyttar till Gärdet, Stockholm. Vid huvudkontoret arbetar ca 70 personer.

Det är ett krav att du kan tillträda omgående.

Publiceringsdatum
2015-06-16

Dina arbetsuppgifter
Du kommer självständigt att driva budget och bokslutsprocess från start till slut. Du sitter med i ledningsgruppen och rapportera till VD. Du ansvarar även för att leverera de underlag och rapporter som behövs till koncernens CFO. Till din hjälp har du en ekonomiassistent som du ansvarar för och som sköter det löpande arbetet såsom leverantörsfakturor och bank. Lönefunktionen är outsourcad men här har du ett övergripande ansvar främst för bonusuträkningar och kontroll.

Huvudsakliga ansvarsområden:

• Sammanställa ekonomiska resultat, rapporter och säkerställa att alla konton är avstämnda.
• Leda budget och prognosarbetet.
• Övergripande ansvar för faktureringsprocessen samt kundfakturering och projektredovisning.
• Leda interna utvecklingsprojekt för att effektivisera avdelningens och företagets processer.
• Leda och stödja ekonomiassistenten genom att fördela arbetsuppgifter och agera coach.
• Stödja ledningen i personalrelaterade frågor.
• Utveckla rapporteringsfunktionen.

Bakgrund
Du har relevant examen inom företagsekonomi eller revision samt arbetat i liknade position. Har du erfarenhet från projektredovisning, redovisningssystemet Maconomy och SAP är detta meriterande.

Som person är du noggrann, strukturerad och analytisk. Du sätter dig snabbt in i nya arbetsuppgifter, genomför ditt arbete ansvarsfullt och håller hög kvalitet i samtliga processer. Det är viktigt att du har god kommunikationsförmåga.

Bemanning med personligt engagemang:

Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på www.avanzera.se eller www.facebook.com/Avanzera

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-06-24
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 552
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helena Elvin Guillemain 08 545 28 305

Företag
Avanzera Bemanning AB

Adress
Avanzera Bemanning AB
Box 853
10137 Stockholm

Kontorsadress
Box 853, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2339639

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera Bemanning AB: