Ekonomiadministratör
Skellefteå kommun, Support och lokaler / Ekonomiassistentjobb / Skellefteå
2022-08-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiadministratör" (publicerad 2024-03-19) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Skellefteå,
Robertsfors,
Piteå,
Norsjö,
Vindeln eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skellefteå kommun, Support och lokaler i Skellefteå Vi söker nu två ekonomiadministratörer till Ekonomicenter.
I ett växande Skellefteå handlar varje arbetsdag hos oss om att kommunen ska fungera och utvecklas så bra som möjligt för alla som bor och verkar lokalt. Det är inte alltid så enkelt. Prioriteringar av tid, kompetens och engagemang är sällan det. Men vi kan lova att det alltid kommer att vara värt det.
Ekonomisupport är en avdelning inom förvaltningen Support och lokaler, kommunens interna servicecenter. Här jobbar vi alla för att ge största möjliga kommunnytta. I avdelningen finns Ekonomicenter som har i uppdrag att samordna Skellefteå kommuns ekonomiprocesser för att kvalitetssäkra och effektivisera. Här finns också enheten för verksamhetsekonomi, som ansvarar för att ge stöd inom Support och lokaler men också till andra delar inom kommunorganisationen samt kommunens upphandlingsenhet.
Vi ser fram emot din ansökan!
Publiceringsdatum2022-08-25ArbetsuppgifterSom ekonomiadministratör kommer du att tillhöra Ekonomicenter och ingå i någon/några av våra tre grupper; kund-, leverantörsreskontra eller redovisning.
Du kommer att arbeta med olika arbetsuppgifter, som kan handla om:
Löpande bokföring
Löpande fakturering
Administration av in- och utbetalningar
Makulering och kreditering av kundfakturor
Avvikelsehantering och kommunikation med leverantörer
Ankomstregistrering av leverantörsfakturor samt filinläsningar
Attest och kontering av leverantörsfakturor
Betalning av leverantörsfakturor
Inkassohantering
Avstämningar
KvalifikationerVi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom ekonomi med inriktning mot redovisning eller har införskaffat dig motsvarande kunskaper på annat sätt. Du bör vara van att ha dialog med kunder och leverantörer och ha arbetat med liknande arbetsuppgifter. Office-paketet är ett naturligt verktyg för dig i arbetet och vi ser gärna att du har kunskap i ekonomisystemet Raindance. Om du har erfarenhet av att hantera inkassoärenden ser vi det som ett plus.
Som person är du noggrann och kvalitetsmedveten och lägger vikt vid att strukturera ditt arbete inom de ramar som gäller. När förutsättningarna ändras har du förmåga att ställa om. Du är bra på att kommunicera, både i tal och i skrift. I samarbete med andra bidrar du med din kunskap och erfarenhet samtidigt som du lyssnar in andras synpunkter och idéer.
ÖVRIGT
Förvaltningen Support och lokaler har till uppdrag att samordna och utveckla effektivt stöd så att kommunens verksamheter kan fokusera på sina olika huvuduppdrag och ge effektivare service till kommunens invånare. Vi ansvarar för kommunens övergripande samordning och utveckling av tjänster inom områden som måltid, fastighet, personal, ekonomi, inköp, information, kundtjänst och IT.
Läs mer om Skellefteå här:
https://skelleftea.seKontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast efter överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-09-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSkellefteå kommun, Support och lokaler
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C99734/2022".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Skellefteå kommun (org.nr 212000-2643)
Arbetsplats Skellefteå kommun, Support och lokaler
Kontakt Enhetschef ekonomicenter
Jesper Öman
0910-73 50 00 Jobbnummer 6917034
Observera att sista ansökningsdag har passerat.