Ekonomi- och nämndemannaadministratör

Länsrätten I Stockholms Län / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Länsrätten I Stockholms Län i Stockholm

Länsrätten i Stockholms län har ca 490 anställda, fördelade på 11 dömande avdelningar och en administrativ avdelning.
Länsrättens arbete präglas av ansvar, professionalism och respekt, och vi vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Domstolen, som är belägen i nyrenoverade lokaler på Gärdet, handlägger cirka 500 måltyper. De mest frekvent förekommande måltyperna är skattemål, sociala mål, migrationsmål och olika typer av tvångsmål.
Ekonomifunktionen hanterar länsrättens ekonomiadministrativa transaktioner och rapportering, tillhandahåller länsrättens reseservice samt administrerar domstolens cirka 700 nämndemän. Funktionen är en del av Serviceenheten och arbetet leds av en funktionsansvarig.

Publiceringsdatum
2008-10-22

Dina arbetsuppgifter
Befattningen som ekonomi- och nämndemannaadministratör innebär operativt ansvar för administrationen av nämndemän och reseservice. För ökad maximal flexibilitet och lägsta möjliga sårbarhet har befattningen även back-up-ansvar för funktionens ekonomiadministrativa verksamhet. Funktionens båda medarbetare är därmed varandras operativa back-up och måste därför behärska alla funktionens arbetsuppgifter som kräver eller kan tänkas kräva snabbt omhändertagande.
Löpande arbetsuppgifter kopplade till administrationen av nämndemän är bl.a. att
• förvalta nämndemannaregister,
• granska och bedöma tjänstgöringsrapporter,
• rapportera arvoden och ersättningar i ekonomisystemet och
• vara länsrättens administrativa kontaktpunkt för såväl nämndemän som länsrättens personal.
Reseserviceområdet innebär t.ex. att boka resor och hantera reseräkningar.
Det ekonomiadministrativa området omfattar bl.a.
• granskning, registrering och betalning av leverantörsfakturor och
• uttag av rapporter.
Inom alla tre områdena ingår också att ta ansvar för
• kommunikationen internt och externt,
• informationsspridning och
• framtagande av lathundar, rutiner och policys.

Kvalifikationer
Gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning eller motsvarande.
Sökande bör ha några års dokumenterade erfarenheter av ekonomiadministrativt arbete på domstol eller annan myndighet. Erfarenheter av arbete med reseservice och administration är meriterande.
Viktiga egenskaper är noggrannhet, att kunna organisera och planera arbetet och samtidigt vara mycket flexibel, ansvarstagande för helheten, ha god samarbetsförmåga och personlig mognad.
Jobbet kräver dokumenterat god förmåga att bemöta och hantera människor på ett positivt och professionellt sätt, och en vilja och förmåga att aktivt bidra till utveckling.
Upplysningar
Ytterligare upplysningar lämnas av Marie Sjöqvist, funktionsansvarig, och Ulf Sandell, servicechef, tfn växel 08-561 68 000.
Facklig information lämnas av Maud Bergström, ST-domstol tfn växel 08-561 68 000.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Heltidsanställning.

Ersättning
Fast lön
Ange gärna löneanspråk i ansökan.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-11-06
Ange följande referens när du ansöker: LR 2008-0593
Ansökan kan skickas till e-postadress: lansrattenistockholm@dom.se

Företag
LÄNSRÄTTEN I STOCKHOLMS LÄN

Adress
LÄNSRÄTTEN I STOCKHOLMS LÄN
115 76 STOCKHOLM
11576 STOCKHOLM

Kontorsadress
TEGELUDDSVÄGEN 1
STOCKHOLM

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-561 680 00
E-postadress: lansrattenistockholm@dom.se

Jobbnummer
338034

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Länsrätten I Stockholms Län

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Länsrätten I Stockholms Län: