Ekonom / Ekonomiassistent / Leverantörsreskontra till digitalt T

Bravura Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2021-12-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonom / Ekonomiassistent / Leverantörsreskontra till digitalt T" (publicerad 2022-01-10) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!


Publiceringsdatum
2021-12-09

Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 12 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.

Om företaget
Bolaget är en digital partner som förenar kreativitet, teknik och lättrörliga arbetssätt. Sedan starten har bolaget lyckats behålla det lilla företagets känsla i en allt större organisation med snabba beslutsvägar, platt organisation, liten overhead samt lyhördhet för kundens önskemål och medarbetarnas initiativ.

Företaget sitter på Kungsholmen och har en dynamisk och inkluderande miljö med stor frihet. De delar alla en stark känsla av de stora möjligheter som finns, och kommer att finnas, i det område där teknik och digitala upplevelser möts. Förutom härliga, kompetenta kollegor och nöjda kunder har företaget också en inkluderande kultur.


Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent tillhör du företagets ekonomiavdelning som består av fyra personer och du rapporterar till Finance director. Du ansvarar självständigt för leverantörsreskontran där ditt huvudsakliga ansvarsområde är att registrera, kontera och vidimera inkommande fakturor i fakturahanteringssystemet Ascendo. I rollen ingår alla delar i leverantörsreskontran vilket även innebär kontakt med leverantörer, hantering av påminnelser och begäran av kredit-fakturor samt kontering och avstämning av alla transaktioner. Du arbetar såväl med kvittoredovisning, som exportering av löneunderlag till HR, avtalshantering samt Cash pooling. Utöver dessa arbetsuppgifter finns det möjlighet att delta i vissa delar av bokslutet samt diverse redovisning.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
• Minst 3 års erfarenhet av en liknande roll
• Flytande i svenska & engelska, tal och skrift
• Erfarenhet av att arbeta i affärssystem
• Tidigare arbetat i en roll som konsult är meriterande

Du är en person som tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att strukturera och prioritera rätt saker. Du trivs med många sociala kontaktytor, så väl internt som externt. Du är proaktiv, har en hög energinivå och drivs av att få arbeta i ett företag i ständig utveckling. Vidare är det viktigt för dig att vara noggrann med detaljer i det dagliga arbetet och du håller tidsramar. Därtill ser du inga problem med att stötta dina kollegor på olika områden och anstränger dig för att leverera lösningar som underlättar för andra.






Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Kungsholmen, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Ekonomiassistent, leverantörsreskontra, Fakturering, Redovisningsassistent, Junior accountant, Accounting clerk, Accounts payable, Tech, Ekonom, Löneadministratör, Excel, Heltid, Stockholm, Kungsholmen, löner, ekonomi

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-12-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Julia Dahl
julia.dahl@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
6164763

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: