E-handelskoordinator till ny myndighet i Gävle

Adecco Sweden AB, Falun / Kontorsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB, Falun i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Hedemora, Falun eller i hela Sverige

Den 1 juni 2012 startar den nya myndigheten Statens servicecenter i Gävle och Östersund. Syftet med att inrätta den nya myndigheten är att uppnå sänkta kostnader inom statens administrativa stöd, med bibehållen eller ökad kvalitet för staten som helhet. Myndigheten ska tillhandahålla administrativa stödtjänster åt andra statliga myndigheter under regeringen. Initialt ska servicecentret utföra lönerelaterade tjänster, ekonomiadministrativa tjänster samt e-handelstjänster. Statens servicecenter kommer att ha ungefär 160 medarbetare när den startar. Under de kommande åren kommer myndigheten att växa i takt med att antalet kunder och tjänsteområden ökar.

Publiceringsdatum
2012-04-27

Dina arbetsuppgifter
Tjänsten innebär ansvar för följande:
Anslutning av kundmyndigheternas varu- och tjänsteleverantörer
Avrop av tjänster för leverantörsanslutning från systemleverantör för e-handelstjänsten
Administration av befintliga avtal i e-handelstjänsten.
Underhåll av befintliga tekniska anslutningar.
Informera kundmyndighet om servicecentrets behov av information i samband med leverantörsanslutning.
I förekommande fall medverka på möten med kundmyndighet och deras varu- och tjänsteleverantörer för att stötta i leverantörsbearbetningen, och bistå i val av anslutningssätt.
Ta emot och behandla information kring leverantörsanslutning, medverka i upprättande av e-kommunikationsavtal mellan kundmyndighet och varu- och tjänsteleverantör.
Avropa tjänster från systemleverantör relaterat till leverantörsanslutning, såsom routing eller andra tekniska tjänster.
Utföra vissa tekniska anslutningar av leverantörer.
Utföra tester av leverantörsanslutningar.
Läsa in och hantera nya eller uppdaterade kataloger.
Administration av abonnemang
Uppdatera leverantörsuppgifter i e-handelstjänsten.
Förlänga och avsluta avtal i e-handelstjänsten.
Konfigurera rapporter för uppföljning
Övriga arbetsuppgifter inom området

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
Gymnasiekompetens
Dokumenterad erfarenhet från arbete med leverantörsreskontra
Dessutom är det meriterande om du har:
Dokumenterad erfarenhet från arbete med leverantörsanslutning för e-faktura/e-handel.
Systemförvaltning eller motsvarande.
Erfarenhet av flera av angivna arbetsuppgifter.
Tidigare arbete med konsultation eller samordning inom relaterat område.
Uttrycka sig väl i svenska i både tal och skrift

Dina personliga egenskaper
Vara serviceinriktad och kundfokuserad
Ha konsultativ förmåga
Vara lösningsorienterad.
Ha god kommunikativ förmåga

En förutsättning för att lyckas i arbetet är att du har förmåga att knyta kontakter och skapa förtroende i organisationen. Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-05-04
Sök tjänsten på
www.adecco.se
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Caroline Haeffner, Rekryteringskonsult, 023-705597 (Direkt), 023-705590 (Kontoret), caroline.haeffner@adecco.se

Företag
Adecco Sweden AB, Falun

Adress
Adecco Sweden AB, Falun
Box 1502
79114 FALUN

Kontorsadress
Hälsingtorget 1

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 023 - 70 55 90

Jobbnummer
1227753

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB, Falun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB, Falun: