Duktig juristassistent till internationell byrå

Jurek Bemanning Sverige AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Bemanning Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Jurek Bemanning Sverige AB

Publiceringsdatum
2011-10-26

Om företaget
Jurek Bemanning är ett kraftigt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, kontor, teknik, IT och marknad/sälj. Nu söker vi en juristassistent till vår kund Hannes Snellman.
Hannes Snellman är en internationell advokatbyrå som fokuserar på transaktioner och konflikthantering på två hemmamarknader - Norden och Ryssland. Vi har drygt 300 anställda på våra kontor i Stockholm, Köpenhamn, Helsingfors, Moskva och St Petersburg. Är du en ambitiös och driven person som vill ha nya utmaningar i din karriär? Då tror vi att du passar utmärkt hos oss på Hannes Snellman. Vi är stolta över vår framgångsrika verksamhet och unika kultur där gemenskap, icke-hierarki och kommunikation är nyckelord.

Dina arbetsuppgifter
Som juristassistent kommer du att sköta sedvanliga assistentuppgifter och administration så som att:
• strukturera, justera och korrekturläsa dokument
• transkribera
• hantera kopiering
• scanning och utskrifter av dokument
• hantera klient- ärenderegistrering
• inhämtning och uppföljning av penningtvättsdokumentation
• ansvara för klientfakturering och sammanställa ekonomiska rapporter från vårt system 3E
• skapa presentationer i PowerPoint
Krav på person
Till rollen som juristassistent söker vi dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta med administration. Har du dessutom arbetat med ekonomi tidigare, ses detta som meriterande. Du bör ha lätt för att komma in i dina arbetsuppgifter samt för att lära dig nya system. Det är viktigt att du har mycket goda kunskaper i MS Office och Outlook, med tyngdpunkt på Word och Excel 2007. Har du dessutom tidigare erfarenhet av dokumenthanterings- eller ekonomisystem ses det som meriterande.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift är en förutsättning för denna tjänst.
Som person tror vi att du är serviceinriktad och professionell samt att du är självständig och ansvarstagande. För att trivas i vår miljö bör du också vara proaktiv och flexibel samtidigt som du sköter dina arbetsuppgifter strukturerat och noggrant. Då du dessutom kommer att arbeta med varierande arbetsuppgifter är det viktigt att du har en prestigelös och positiv inställning.
Du erbjuds..
Är du den person vi söker erbjuds du en spännande och omväxlande tjänst i en dynamisk och händelserik miljö. Tjänsten ingår i vår uthyrningsverksamhet och beräknas pågå från mitten av december fram tills september 2012, med goda möjligheter till förlängning. Då urvalsprocessen sker löpande är det viktigt att du inkommer med din ansökan så fort som möjligt. Vid frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Jurek Bemanning, Sara Molin, på telefonnummer 0766-331445 eller på sara.molin@jurekbemanning.se .
Start:
December

Ersättning
Enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdag
Snarast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-11-26
Ange följande referens när du ansöker: 863
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sara Molin, 0766-331445, sara.molin@jurekbemanning.se

Företag
Jurek Bemanning Sverige AB

Adress
Jurek Bemanning Sverige AB
Grev Turegatan 30
11438 STOCKHOLM

Jobbnummer
1064470

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Bemanning Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Bemanning Sverige AB: