Driven, stolt och nyfiken socialsekreterare

Flens Kommun / Socialsekreterarjobb / Flen
2022-11-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Driven, stolt och nyfiken socialsekreterare" (publicerad 2023-04-12) ⬅️


Visa alla socialsekreterarjobb i Flen, Katrineholm, Eskilstuna, Gnesta, Vingåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Flens Kommun i Flen

Driven, stolt och nyfiken socialsekreterare med en härlig personlighet som vill vara med på en spännande och omväxlande resa sökes till en dynamisk enhet. Vad väntar du på?

Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en attraktiv arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden och vår organisation förändras varför vi behöver dig som vill bidra med engagemang och härlig energi.

Det arbete vi gör tillsammans varje dag, året om, har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare genom professionellt och respektfullt bemötande.

Socialförvaltningen ger stöd och omsorg till Flens kommuninvånare. Förvaltningen har tre avdelningar; Avdelning Äldre, Avdelning Myndighet och Avdelning Barn, Unga, Vuxna.

Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta!

Enheten för äldre och funktionsvariation består idag av 14 socialsekreterare , två administratörer, två gruppledare, några timavlönade och en enhetschef. Enheten är indelad i undergrupper utifrån olika lagrum och ansvarsområden.
Vi arbetar enligt Individens behov i centrum (IBIC) och bland annat i verksamhetssystemet Combine. Enheten ingår även i avdelningens gemensamma mottagning där en spännande utveckling pågår.

För att kvalitetssäkra myndighetsutövningen och då medarbetare sökt sig till nya utmaningar söker vi drivna nya medarbetare till spännande tjänster inom enheten som vill bidra till enhetens och avdelningens utveckling genom högt medarbetarinflytande.

Vi erbjuder en arbetsplats med engagerade och delaktiga arbetskamrater där humor är en lika viktig ingrediens som våra värdeord: stolthet, öppenhet, omtanke, respekt och ansvar. Som ny medarbetare tilldelas du en mentor och deltar i vårt introduktionsprogram.

Vi har flexsystem, intern samt extern handledning, kontinuerlig fortbildning, semesterväxling, ersättning för patientavgifter, friskvårdssubvention samt möjlighet att till viss del arbeta hemifrån. Arbetsplatsen är belägen centralt i Flen med närhet till buss- och tågstation.


Publiceringsdatum
2022-11-12

Dina arbetsuppgifter
Det vi söker är:

• socialsekreterare som utreder, bedömer, fattar beslut och följer upp insatser i form av hemtjänstärenden, korttidsboende, dagverksamhet, växelvård och särskilt boende enligt socialtjänstlagen.
• socialsekreterare som utreder, bedömer, fattar beslut och följer upp insatser i form av personlig assistans, ledsagarservice, kontaktperson, avlösarservice, korttidsvistelse och korttidstillsyn, boende i bostad med särskild service för barn/ungdomar eller vuxna, daglig verksamhet samt insatser som boendestöd och sysselsättning enligt lag om stöd och service till vissa funktionshindrade och socialtjänstlagen.
• socialsekreterare som handlägger bostadsanpassningsärenden enligt lag om bostadsanpassningsbidrag. Rollen kan även komma innefatta handläggning av ärenden i Prator som är det stöd elektronisk informationsöverföring som används i samband med utskrivning från olika sjukhus i Sörmland och kommuner i Flen.

Kvalifikationer
Vi söker dig med examen från socionomprogrammet eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Körkort och god datavana är ett krav.

En förutsättning för att trivas och lyckas som socialsekreterare är att du vill ge hög service till våra kommuninvånare, att du är självgående, utvecklingsinriktad, gillar att samverka, är stresstålig, strukturerad samt har intresse och fallenhet för socialt arbete. Som person behöver du vara trygg i dig själv och i yrkesrollen som myndighetsutövare, behärska det svenska språket väl samt ha en god förmåga att kommunicera med andra både i tal och skrift.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta som socialsekreterare/biståndshandläggare samt har kunskaper inom IBIC. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att din syn på medarbetarskap överensstämmer med vår.


Övrig information
Vi söker tre eller fler nya medarbetare. Tjänsterna är 100% tillsvidareanställning. Andra anställningsformer kan diskuteras. Vi tillämpar individuell lönesättning.

Sista ansökningsdag 2022-12-16. Intervjuer kan ske löpande under ansökningsperioden.

Tillträde enligt överenskommelse.

Kommunen arbetar aktivt för att öka jämställdhet och etnisk mångfald på arbetsplatserna, varför vi gärna ser sökande som bidrar till detta.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter, bemanningsföretag och liknande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Flens kommun tillämpar individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-12-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Flens kommun

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Flens kommun (org.nr 212000-0332), https://www.flen.se/sv/Om-Flens-kommun/Jobba-hos-oss/Lediga-jobb1/

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Flens Kommun

Kontakt
Fackliga företrädare nås via Kontaktcenter,
0157-43 00 00

Jobbnummer
7165369

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Flens Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Flens Kommun: