Driven och servicesinnad Office Coordinator sökes

Poolia Office Professionals AB / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Office Professionals AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Presentation
Poolia söker för kunds räkning en Office Coordinator till deras kontor i Solna. Som Office Coordinator kommer du att vara ansvarig för den dagliga driften av kontoret samt stödja det globala Facilities Management Teamet administrativt. Du kommer att vara en länk mellan avdelningar och aktörer inom bolaget. Du förväntas bidra till utvecklingen av ett professionellt bemötande mot kunder samt ett internt välfungerande samarbete.

Du kommer att arbeta som konsult via Poolia och vara placerad på kundens kontor i Solna. Uppdraget är på heltid och förväntas pågå till årsskiftet 2017, med möjlighet till förlängning.

Urval och intervjuer sker löpande, varmt välkommen med din ansökan redan idag.

Arbetsuppgifter
Som Office Coordinator kommer du att ansvara för den dagliga driften av kontoret samt stödja det globala Facilities Management Teamet och andra funktioner administrativt. Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak vara:

• Ansvara för ett effektivt användande av kontoret och att driften löper felfritt
• Ansvara för att arbets- och mötesutrymmena är säkra, funktionella och komfortabla.
• Arrangera aktiviteter för de anställda på kontoret och säkerställa att arbetsmoralen är hög
• Ansvarig för att implementera och följa upp globala policies och processer
• Sköta kontakten med leverantörer, förhandla nya avtal och säkerställa att avtalen efterlevs
• Underhålla kontorsutrustning och inventera materialförråd
• Besluta om framtida önskemål för kontoret i samråd med Facilities Manager
• Uppdatera all efterfrågad dokumentation rörande kontoret, exempelvis seating charts och månadsrapporter
• Bygga goda kundrelationer och arbeta med knowledge management för att öka kundnöjdheten
• Ta hand om besökare
• Boka transporter
• Vara behjälplig vid mötesarrangemang och besök av intern personal
• Stödja andra funktioner på kontoret med administrativa uppgifter, exempelvis HR och IT

Utbildning/erfarenhet
Vi söker dig som har minst tre års erfarenhet från receptionistarbete eller administrativt arbete. Det är meriterande om du arbetat inom hotellverksamhet tidigare. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är administrativt lagd och har god datakunskap. Vi kommer också lägga stor vikt vid din personlighet. Vi söker efter en person som är självgående, proaktiv, initiativtagande och strukturerad. Dessutom ser vi att du har en god problemlösningsförmåga, beslutsförmåga och samarbetsförmåga. Vi ser vidare att du är duktig på att prioritera din tid på bästa sätt och att du har en god analytisk förmåga.

Förmåner
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Företagsbeskrivning
Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Publiceringsdatum
2017-03-28

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-11
Ange följande referens när du ansöker: 46199
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Julia Martinez Palm julia.martinez-palm@poolia.se

Företag
Poolia Office Professionals AB

Adress
Poolia Office Professionals AB
Box 207
10124 Stockholm

Kontorsadress
Box 207

Jobbnummer
3401254

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Office Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Office Professionals AB: