Driven Ekonomiassistent till leverantörsreskontra
SW / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SW i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi, bank & finans, administration, försäljning, kundservice och IT, med placering i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vår affärsidé är att tillgodose företagens behov av flexibel arbetskraft och samtidigt vara en naturlig partner vid rekryteringar.
Läs mer på
www.sw.se och gilla oss på Facebook !
Har du arbetat i SAP eller Navision sedan tidigare?
SW söker för kunds räkning en Ekonomiassistent till leverantörsreskontra på ett väletablerat bolag med kontor på Kungsholmen i Stockholm. Tjänsten är ett konsultuppdrag på 5 månader med start i juni 2016.
Tjänstebeskrivning
I rollen som Ekonomiassistent kommer du ingå i en redovisningsgrupp där du hanterar för leverantörsreskontra. Du hanterar leverantörsfakturor (kontering och bokföring), hantering av orderkopplade fakturor, periodiersing av kostnader samt löpande bokföring och kontoavstämningar. Du har en naturliga kontaktyta och samarbete med leverantörer och berörda avdelningar inom företaget.
Som Ekonomiassistent på leverantörsreskontra kommer du att:
• Leverantörsfakturahantering (kontering och bokföring)
• Hantering av orderkopplade fakturor
• Periodisering av kostnader
• Löpande bokföring och kontoavstämningar
Det här är tjänsten för dig som har arbetat inom reskontra- bokföring eller redovisning sedan tidigare. Du ges möjligheten att bidra på ett väletablerat bolag med stora leverantörsfakturaflöden!
Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har studentexamen från gymnasiet. Vi söker dig som har arbetat minst ett år med liknande arbetsuppgifter. Du är systemvan och det är meriterande om du har arbetat i SAP och/eller Navision sedan tidigare, eftersom vår kund använder dem systemen. Du har goda kunskaper i Officepaketet. Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift.
Som person är du en teamplayer som har lätt för att komma in i en arbetsgrupp och samarbeta med kollegor. Du fungerar samtidigt utmärkt i självständigt arbete och tar ansvar för dina sysslor och processer. Vidare är du positiv, prestigelös och hjälper till där det behövs.
Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag med anställning hos SW . Uppdragstiden är med start i 5månader med start i juni 2016. månader med start omgående.. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Simon Jordal, 08-407 55 68.
Konsult hos SW
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med våra HR konsulter samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Känner vi våra kunders behov och våra kandidaters kompetens kommer vi att lyckas. Vi frågar därför vet vi.
Varaktighet, arbetstid
Kontorstider 5 månader med start i juni 2016
Publiceringsdatum2016-05-17ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-06-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSimon Jordal +46 84075568
FöretagSW
AdressSW
Box 7420
10391 Stockholm
KontorsadressHumlegårdsgatan 20 Box 7420
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2851335
Observera att sista ansökningsdag har passerat.