Driven Account Manager till stort företag

Placera Personal AB / Säljarjobb / Sollentuna
2013-09-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Driven Account Manager till stort företag" (publicerad 2014-05-06) ⬅️


Visa alla säljarjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige

Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Söker du ett seriöst säljjobb där din talang, vilja och ambition tas på allvar - och till högre höjder? Då har vi helt klart utmaningen för dig!

Vår kund är marknadsledande i sin nisch och tillhandahåller kontorsteknik och tjänster som hjälper företag att bli effektivare. Här får du ta del av styrkan hos ett stort, väletablerat företag samtidigt som du får möjlighet att utvecklas i en dynamisk organisation med högt i tak.

Tjänsten
Tjänsten som Account Manager är till en början ett konsultuppdrag på 6 månader, start omgående där du arbetar som konsult via Placera Personal. För rätt person finns goda möjligheter till anställning efter det. Du kommer att arbeta med utgående samtal mot både nya och befintliga kunder där du erbjuder smarta kontorsprodukter och efterbehandlingsprodukter.

Publiceringsdatum
2013-09-27

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Account Manager har du följande arbetsuppgifter: 

• Försäljning till företagskunder via telefon
• Ansvara för egen säljbudget 
• Driva och planera det dagliga arbetet inkl. mindre kampanjer
• Ansvara för rapportering av säljarbetet i CRM systemet
• Orderläggning enligt ISO
• Samverka med övriga affärsenheter, främst fältsälj
• Administration kring offerter, avtal och liknande

Kvalifikationer
För att passa i rollen som Account Manager ser vi att du har:

• Minst 1 års erfarenhet av försäljning B2B
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• Goda kunskaper i MS Office
• Erfarenhet av CRM och SAP är meriterande

Du som har mycket energi, en stor dos eget driv och är en tävlingsmänniska ut i fingerspetsarna kommer att trvias hos vår kund. I utbyte mot ditt engagemang och driv erbjuds du god löneutveckling och en perfekt språngbräda till en lysande säljkarriär. Du erbjuds en energisk arbetsplats med stark säljkultur, triggande tävlingar och höga ambitioner. Du har en stabil grundlön och ett mycket fördelaktigt provisionssystem. Du får en gedigen grundutbildning i företaget, försäljningen och produkterna. Det är positivt om du är intresserad av att utveckla dig vidare som försäljare inom företaget.

Är du redo att anta utmaningen? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Urval och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Arbetstider och omfattning
Heltid, dagtid. Start omgående.

Ersättning
Garantilön + provision.

Så ansöker du
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ann Nilsson, Rekryterare 08-586 22 708

Företag
Placera Personal AB

Adress
Placera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista

Jobbnummer
1663270

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Placera Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Placera Personal AB: