Driftschef sökes till framtidsinriktat företag inom återvinnings

Intern Stockholm / Administratörsjobb / Stockholm
2017-03-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Driftschef sökes till framtidsinriktat företag inom återvinnings" (publicerad 2017-04-04) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Intern Stockholm i Stockholm, Huddinge, Järfälla, Botkyrka, Sollentuna eller i hela Sverige

Om tjänsten
Nu söker vi för kunds räkning en driftschef som utgår från huvudkontoret på Södermalm i Stockholm. I rollen som driftschef ansvarar du för logistiska frågor som t.ex. planering kring tömning och städning av återvinningsstationer och du har regelbundna kontakter med avfalls- och renhållningsentreprenörer. Du kommer att ansvara för uppföljning kring avtal och villkor, budgetering, utfall samt säkerställande av datakvalitet. Vidare kommer du att administrera rapportering och analyser, samt hela tiden arbeta med att ständigt förbättra verksamheten inom ditt område. Då det är en direktrekrytering kommer du att bli anställd direkt av kunden, Logent sköter endast rekryteringen.

Om Logent
Logent är en oberoende tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande inom Supply Chain Management för logistikintensiva verksamheter. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Logistik, Bemanning, Hamn & Hub och Kompetens. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3000 anställda. Under 2016 omsatte Logent ca 1,5 miljarder SEK. Logent AB är auktoriserade genom Almega och AEO-certifierade samt certifierade enligt ISO9001 och ISO14001.

Om kunden
FTI AB är ett företag inom återvinningsbranschen som har till uppgift att se till att förpackningar och tidningar i Sverige samlas in och återvinns. Regeringen införde producentansvar för förpackningar och tidningar 1994. Producentansvar innebär att de som producerar en vara har ett miljöansvar, producenten är skyldig att ta hand om varan även efter konsumenternas slutanvändning.

Vi ansvarar för omkring 5 800 återvinningsstationer runt om i landet där allmänheten kan lämna sina förbrukade förpackningar och tidningar. Insamlingssystemet finansieras bland annat med hjälp av förpackningsavgifter som producenterna, dvs företag som importerar varor, fyller en förpackning och säljer en vara, betalar. Förpacknings- och Tidningsinsamlingen ägs av materialbolagen Plastkretsen, Metallkretsen, Pressretur, Svensk Glasåtervinning samt Returkartong. Verksamheten drivs helt utan vinstintresse.


Krav
Vi söker dig som är högskoleutbildad med inriktning logistik eller motsvarande och har 3-5 års erfarenhet av arbete inom logistik och eller avfallsindustri. Du är van datoranvändare, har goda kunskaper i Excel och erfarenhet från att följa upp och arbeta med budget. Du pratar flytande svenska och har god förmåga att kommunicera i tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och söker dig som är självgående, flexibel och är utåtriktad. Du har god samarbetsförmåga och är van vid att arbeta strukturerat.

Meriterande: Erfarenhet av att tolka avtalsrätt, leda projekt samt att analysera och presentera data.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande så skicka in din ansökan snarast.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-03-07

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-21
Ange följande referens när du ansöker: 2020
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Love de Val love.deval@logent.se

Företag
Intern Stockholm

Adress
Intern Stockholm
HAMMARBY KAJ 14
12030 Stockholm

Kontorsadress
HAMMARBY KAJ 14

Jobbnummer
3359145

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Intern Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Intern Stockholm: