Driftig medarbetare sökes till Customer Support

Studentkraft AB / Supportteknikerjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Lund, Lomma, Staffanstorp, Burlöv, Kävlinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Studentkraft AB i Lund, Malmö, Eslöv, Landskrona, Trelleborg eller i hela Sverige

Wayfinder Systems AB erbjuder kart-, vägvisnings- och GPS-navigeringstjänster för mobiltelefoner. Utifrån dessa grundtjänster, förser man mobilanvändare med innehållstjänster som digitala cityguideböcker, trafikinformation, valutakonvertering och vädertjänst. Bland Wayfinders kunder finns ledande telefontillverkare som Sony Ericsson och Nokia, samt operatörerna Telenor, Telefonica, 3, Cingular, O2, Vodafone, SFR, Pannon, Telefonica och mobilkom austria. Wayfinder har idag över 1 000 000 unika användare. Företaget är sedan den 21 oktober 2005 noterat på NGM Equity. Wayfinder består efter förvärvet av Navicore i juli 2007 av 90 medarbetare. Företaget levererar produkter på 15 språk företrädesvis i Europa, USA och Canada. Huvudkontoret finns i Lund.
Mer information om företaget finns på www.wayfinder.com.
Wayfinder karaktäriseras av att de tänker stort, arbetar hårt och är disciplinerat kreativa i sitt arbete. På så sätt hittar de eleganta lösningar för varje kund. Företaget befinner sig nu i ett starkt expansivt skede och behöver förstärka verksamheten i Lund med en medarbetare till Customer Support – second line support agent.
Tjänsten:
Avdelningen för Customer Support - second line support består i dagsläget av tre personer i Lund. I stora drag arbetar gruppen med att dagligen agera second line support till Wayfinders supportavdelningar i Rumänien och Finland. Denna interna support sköts främst genom mail och telefonkontakt. Utöver detta kommer du även att delvis leda projekt inom områdena customer support och quality assurance i form av BETA-testprogram. Att representera avdelningen för Customer Support i vissa projekt inom företaget kommer också att vara aktuellt.
Du som söker:
Du har tidigare erfarenhet av kundtjänst och support och ett mycket stort tekniskt intresse. Då arbetet utförs på engelska, är det en självklarhet att du behärskar språket mycket väl både i tal och skrift. Det är starkt meriterande om du har någon tidigare erfarenhet inom projektledning och har en god förståelse för projektplaner och målsättningars betydelse.
Som person karaktäriseras du av driv och ambition. Du trivs i rollen som problemlösare och med att hålla en ytterlig servicenivå. Att arbeta strukturerat och dokumenterat tilltalar dig. Du siktar högt och har givetvis höga krav på dig själv och det du presterar. För att trivas på Wayfinder är det viktigt att du är prestigelös och resultatorienterad. Du vill vara synlig som medarbetare och trivs i en företagskultur där man trots en stark tillväxt lyckats behålla ett nära samarbete, korta beslutsvägar och en öppen dialog medarbetare emellan.
Tjänsten är på heltid. Placering är i Lund.
Låter detta som en intressant karriärutveckling?
Varmt välkommen med din ansökan redan idag till:
linda.billstrand@studentkraft.se
För frågor kring tjänsten, vänligen kontakta konsultchef Linda Billstrand 040-661 39 98

Publiceringsdatum
2008-05-09

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Rekrytering, heltid, tillsvidare.

Ersättning
Fast lön
Fast lön.

Så ansöker du
Ansökan kan skickas till e-postadress: linda.billstrand@studentkraft.se

Kontakt
Linda Billstrand, Konsultchef, 0708-18 38 76, 040-661 39 98

Företag
Studentkraft AB

Adress
Studentkraft AB
Stora Nygatan 63
21137 MALMÖ

Kontorsadress
Stora Nygatan 63
Malmö

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 040-661 39 90

Jobbnummer
216385

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Studentkraft AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Studentkraft AB: