Den skickligaste projektledaren till EFS projekt
Älmhults kommun, Utbildningsförvaltningen / Organisationsutvecklarjobb / Älmhult
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Älmhult,
Osby,
Östra Göinge,
Ljungby,
Markaryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Älmhults kommun, Utbildningsförvaltningen i Älmhult Vi som arbetar inom kommunen finns där människor finns. Vi gör skillnad och påverkar människors vardag. Vi bidrar till människors livskvalitet. Varje dag. Därför tycker vi att vi har Sveriges viktigaste jobb.
Som anställd på Älmhults kommun kommer du att vara med och göra skillnad. Det finns många intressanta och utvecklande jobb hos oss. Som arbetsgivare har vi högt satta mål för vår arbetsmiljö. Vi vill ha medarbetare som trivs och utvecklas själva och som aktivt och engagerat bidrar till kommunens utveckling. Älmhults kommun befinner sig i ett intressant utvecklingsskede och har dessutom en befolkning som växer, vilket förutsätter medarbetare som är positivt inställda till förändringsarbete.
I Älmhult kan du kombinera den mindre ortens fördelar med en unik internationell atmosfär och ett globalt näringsliv. Här är det lätt att leva och bo med nära till det mesta. Med goda kommunikationer är det också lätt att pendla.
Utbildning, arbete och integration - vi söker den skickligaste projektledaren till ett EFS-finansierade projektet "Kompetensförsörjning i realtid".
Är integration en hjärtefråga för dig? Är du en erfaren och driven projektledare? Vill du vara med och leda Sveriges just nu viktigaste uppdrag?
Då har du alla möjligheter i Älmhult just nu. Sverige står inför en mycket stor utmaning i att integrera nyanlända i samhället. Därför startar Älmhults kommun det EFS-finansierade projektet "Kompetensförsörjning i realtid". Under tre år ska projektet utveckla metoder och en organisation för att tillvarata kompetensen hos utrikesfödda och matcha arbetslivets kompetensbehov med hjälp av utbildningsinsatser.
Publiceringsdatum2015-12-23ArbetsuppgifterNu söker vi en erfaren projektledare som ska leda hela projektet. Uppdraget omfattar såväl personal- som budgetansvar. Det kommer att finnas administrativt stöd till ditt förfogande.
Läs mer om ESF projektet "Kompetensförsörjning i realtid" under
www.almhult.se/jobb . Där kan du bland annat läsa projektansökan,
KvalifikationerVi söker en processinriktad person som har god förmåga att förstå samband och använda nätverk och resurser för att skapa goda förutsättningar för projektets genomförande.
Vi förutsätter att du:
• Har adekvat eftergymnasial utbildning t ex inom statskunskap, beteendevetenskap eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Att du är:
• En drivande, självständig och van projektledare.
• Nätverkande och socialt kompetent.
• Kommunikativ i såväl tal som skrift.
• Pocessorienterad med en väl utvecklad organisatorisk förståelse.
• Omvärldsorienterad.
• Strukturerad.
Meriterande är:
• Erfarenheter av arbete med arbetslivsfrågor.
• Kunskaper om ESF-finansierade projekt.
• Erfarenheter av arbete med människor från olika kulturer.
• Pedagogisk erfarenhet eller utbildning.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Älmhults kommun strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Projektet är treårigt med start i februari 2015.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-01-13
Ange följande referens när du ansöker: A530118
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKrister Dagneryd, Gymnasierektor 0476-55 225
krister.dagneryd@almhult.seEddie Hansson, Näringslivsutvecklare 0476-550 45
eddie.hansson@almhult.seFacklig kontaktFackliga organisationer via växeln 0476-55 000
FöretagÄlmhults kommun, Utbildningsförvaltningen
AdressÄlmhults kommun, Utbildningsförvaltningen
Box500
34323 Älmhult
KontorsadressStortorget 1 34323 Älmhult
Jobbnummer 2592897
Observera att sista ansökningsdag har passerat.