Demand Planning Manager till Beijer Servicekontor Sollentuna

Performiq AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2022-07-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Demand Planning Manager till Beijer Servicekontor Sollentuna" (publicerad 2022-09-01) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Performiq AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Tjänstebeskrivning & erbjudande
Vi söker dig som vill leda vårt team inom operativt inköp och Supply Chain.
Vill du driva ett team med engagemang för affären och har du erfaren som ledare med goda kunskaper inom materialstyrning och Supply Chain Management? Då kan det här vara tjänsten för dig!

Välkommen till oss på Beijer!

Demand planner teamet på Beijer ingår i funktion Supply Chain. Tillsammans med grannfunktionerna Logistiksupport, Logistikutveckling och våra operativa Logistikcenter arbetar dessa funktioner tillsammans för att skapa de bästa logistiklösningarna operativt som strategiskt gentemot våra byggkunder.
Vi är en framåtlutad organisation som tror på att kunna utmana rådande arbetssätt och att vara innovativ är något vi uppmuntrar.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter

• Säkerställa tillgänglighet av material på filialer, logistikcenter och centrallager
• Leda och utveckla teamet som idag är nio personer, i både det dagliga och långsiktiga arbetet.
• Hålla möten och avstämningar med både grupp och medarbetare
• Hantera alla personalrelaterade delar såsom lönesamtal, prestations- och utvecklingssamtal, löpande personalärenden
mm
• Leda och fördela arbete med ständiga förbättringar såväl inom gruppen som tvärfunktionellt
• Sammanställa och följa upp data och nyckeltal kring tillgänglighet, lagervärde och lageromsättningshastighet inom
respektive kategori/leverantörer.
• Delta och vara drivande i tvärfunktionella möten såsom "kategorimöten"
• Vara huvudansvarig för att kontakter med respektive region och vara sammankallande i forum med regioner och filialer
samt säkerställa framtagandet av underlag och analyser

Rollen är delvis operativ då du arbetar hands-on tillsammans med gruppen du leder, samtidigt som du får lyfta blicken och arbeta med bredare och längre perspektiv i en strategisk roll i logistiks ledningsgrupp.

Personprofil
Som ledare hos oss på Beijer ser vi att du är en inspiratör som har en förmåga och stort intresse för att stötta, utmana och utveckla andra individer. Det gör du genom att ge kontinuerlig och personlig coaching samt skapar en dynamisk och rolig arbetsmiljö som uppmuntrar till positiv attityd, laganda, kreativitet och ansvarstagande. Du är duktig på att kommunicera visioner och peka ut riktningen framåt och du har förmågan att på ett tydligt och konkret sätt förklara mål och syfte för att sedan stötta dina medarbetare genom sin väg till målet.

Arbetet på avdelningen handlar till stor del om att lösa utmaningar på ett kommunikativt och analytiskt sätt. I vardagen möter teamet på såväl som operativa, taktiska och strategiska frågeställningar och problem, vilket gör att nyfikenhet, proaktivitet och affärssinne behöver gå hand i hand. Du som ledare behöver känna att detta är något du drivs av. Som stöd finns såklart nyckeltal och tydliga mål.

Vi tror att du som söker

• Har jobbat med materialförsörjning inom retail eller liknande med många enheter som styrs centralt.
• Har goda kunskaper inom materialstyrning och Supply Chain Management.
• Har lätt att lära dig nya system och är duktig på att utbilda andra för att underlätta arbetssätt.
• Har akademisk utbildning inom logistik, teknik eller liknande

Publiceringsdatum
2022-07-01

Övrig information
Start: Omgående, enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid och tillsvidare
Arbetstid: Kontorstider med flextid
Plats: Kuskvägen 2, 191 62 Sollentuna

PerformIQ - rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till rekryteringskonsult Mattias Söderberg på mattias.soderberg@performiq.se.
Mattias har semester och är åter den 8 augusti och kommer då att behandla din ansökan.

Välkommen med din ansökan!

Företagspresentation
Beijer Byggmaterial erbjuder dig en roll i ett företag som med en stark företagskultur och tydliga värderingar. Vi ska vara den mest pålitliga byggmaterialhandlaren genom att vara schyssta, passionerade och stolta. Vi är stolta över att vara proffsbyggarnas förstahandsval, vilket vi lyckas med genom ett starkt lokalt entreprenörskap och det centrala stöd som Servicekontoret erbjuder.
I denna roll rapporterar du till Supply Chain Director och blir en del av en passionerad ledningsgrupp inom logistik med breda kunskaper. Beijer erbjuder kollektivavtalsenlig lön och schyssta villkor.

Några ord från ansvarig ledare:
Logistikavdelningen på Beijer har ett stort ansvar för affären då vi ska säkra hög tillgänglighet på material, väl fungerande och effektiva logistiksystem för inom hela Beijer och väl fungerande kundleveranser. För att klara har vi ett team med olika, djupa kompetenser som har ett bra och utvecklande samarbete.
För mig som chef är det viktigt med bra dialog, initiativ, glädje och resultatorientering. Som chef ger jag stor frihet under ansvar men följer nyckeltal och gillar att bolla frågor.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-08-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Performiq AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "6896".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Performiq AB (org.nr 556785-2677), http://www.performiq.se/

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
PerformIQ Work AB

Kontakt
Mattias Söderberg
mattias.soderberg@performiq.se

Jobbnummer
6793128

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Performiq AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Performiq AB: